شناسهٔ خبر: 67629355 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بازدید هیات رسانه‌ای ایران از خبرگزاری چاینا نیوز«CNS»

نفیسه عبدالهی

هیات رسانه‌ای ایران در سفر به استان چینگهای چین با حضور در محل خبرگزاری چاینا نیوز «CNS» از بخش‌های مختلف این رسانه دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، هیات رسانه‌ای ایران در سفر به استان چینگهای چین با حضور در محل خبرگزاری چاینا نیوز «CNS» از بخش‌های مختلف این رسانه دیدار کردند.

پس از این بازدید که در شهر شینینگ‌، مرکز استان چینگهای برگزار شد هیات رسانه‌ای ایران با مدیر خبرگزاری و عوامل آن به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

نمایندگان رسانه‌های ایرانی نیز در این نشست به صورت جداگانه نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

کارشناس همراه هیات رسانه‌ای ایران از مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در این دیدار ضمن قدرانی از حسن میزبانی مقامات چینگهای، اظهار داشت: این سفر برای ما ویژه بود، چرا که ما در هفته اخیر به درون یک فرهنگ با اصالت سفر کردیم و جاذبه‌های زیادی را مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌های دو کشور باید همکاری‌های خود را بیشتر کنند، گفت: شناخت ما از یکدیگر تاکنون با واسطه بوده که این روند در حال اصلاح شدن است.

این کارشناس وزارت امور خارجه با تاکید بر تقویت دیپلماسی عمومی در چند سال اخیر، عنوان کرد: سینماگران ایرانی در جشنواره چین شرکت کردند و به زودی هم شاعران ایرانی در شهر پکن حضور خواهند داشت. ما نیز سفر هیات رسانه‌ای ایران به چینگهای را به فال نیک می‌گیریم.

«جونگ یی‌هو»، مدیر خبرگزاری چاینا نیوز در ادامه گفت: با سفر مهمترین خبرنگاران ایران به چین فرصتی پیش آمده تا از تجربیات شما استفاده کنیم.

مدیر "چاینا نیوز" با بیان اینکه دو کشور ایران و چین دارای تمدن باستانی هستند و در برخی حوزه‌ها به یکدیگر شباهت دارند، افزود: در چند سال اخیر ارتباط دو کشور صمیمانه‌تر شده است و به سمت قوی‌تر شدن حرکت می‌کند. همین شباهت‌های زیاد و آینده خوب دو کشور برای ما رسانه‌ها آینده روشنی فراهم کرده است.

جونگ یی‌هو ادامه داد: ما می‌توانیم مقدمات و آینده روشنی که وجود دارد را از طریق رسانه‌ها بازگو کنیم.

مدیر این خبرگزاری با بیان اینکه ما یک پل ارتباطی را بین مردم دو کشور می‌سازیم، تصریح کرد: این پل ارتباط بین دو ملت را صمیمانه‌تر خواهد کرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه رسانه‌های دو کشور می‌توانند فعالیت‌های خود را گسترش دهند، گفت: پیدا شدن سکه نقره ایرانی مربوط به دوره ساسانیان در چین نشان از آن دارد که ما در زمان قدیم با یکدیگر ارتباط داشتیم و باید ارتباطاتی که از گذشته‌های دور داشتیم را ادامه دهیم!

نظر شما