شناسهٔ خبر: 67629250 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

مهدی تاج: تهیه VAR وظیفه فدراسیون فوتبال نیست

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تهیه «VAR» از وظایف فدراسیون فوتبال نیست، اما با توجه به اینکه به لحاظ شرایط تحریمی نمی‌توانند بنابراین فدراسیون به نیابت از آن‌ها این کار را انجام می‌دهد و پیش‌بینی می‌کنیم لیگ امسال با آن برگزار شود.

صاحب‌خبر -

مهدی تاج در حاشیه مجمع سالانه هیات فوتبال استان اصفهان، در خصوص حضور «VAR» اظهار کرد: تهیه VAR از وظایف فدراسیون فوتبال نیست و باشگاه‌ها باید خودشان در ورزشگاهشان مستقر کنند، اما با توجه به اینکه به لحاظ شرایط تحریمی نمی‌توانند بنابراین فدراسیون به نیابت از آن‌ها با هزینه خودش و کمک وزارت ورزش این کار را انجام می‌دهد. پیش‌بینی می‌کنم لیگ امسال با VAR برگزار شود ولی این موضوع به تنهایی کافی نیست.

وی افزود: ورزشگاه‌ها باید نور تا هزار و ۶۰۰ لوکس داشته باشند و باید جایگاه‌های vip و vvip ، چمن مطلوب و ورودی مجزا بانوان و آقایان فراهم شود. اصفهان جزو معدود استان‌هایی است که نمی‌توانیم بانوان را به ورزشگاه بیاوریم. مشکلاتی از لحاظ ساختار ورزشگاه هست که حرف درستی است و باید برطرف شود. به هر جهت نمی‌توان مسابقات را بدون حضور بانوان در دراز مدت برگزار کرد. یک استان دیگر نیز همین مشکل را دارد که در حال پیگیری هستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: بلیت الکترونیک و جانمایی با کد ملی از مهم‌های دیگر است تا تعداد بیشتر از بلیت به ورزشگاه نیایند. اگر تمام مولفه‌ها به درستی برگزار شوند، مسابقات لیگ در همان استان برگزار شوند، اما اگر هر کدام از این مولفه‌ها نباشد، باید در ورزشگاه دیگری برگزار شود.

تاج در ادامه در خصوص ضمانت اجرایی سقف بودجه، خاطر نشان کرد: خود ما در ایجاد سپاهان نقش داشتیم و سپاهان مطلوب من است. از سوی دیگر به اعتراض هواداران نیز حق می‌دهم، زیرا توضیح کافی برایشان ندادیم. رعایت عدالت مالی در برنامه هفتم امسال ارائه شده و پارسال نیز بوده است، باشگاه‌ها اگر بیش از درآمدشان هزینه کنند نمی‌توانند مجوز حرفه‌ای بگیرند. سخت‌گیری ما موجب شد ۷ باشگاه از AFC مجوز حرفه‌ای بگیرند. ایران و عربستان سقف این مجوز بودند. سپاهان تنها باشگاهی بود که تمام استانداردهای بین‌المللی امسال را کسب کرد که خود باعث افتخار است.

او اضافه کرد: ضعف‌هایی داشته و ممکن است امسال هم داشته باشد، در همین راستا با همه مدیران عامل باشگاه‌ها جلسه داشتیم و تمام ضعف‌ها بیان شد، ضعف جدی بیان نشد ولی اگر باز هم ضعفی باشد می‌توانیم آن را برطرف کنیم.

رئیس فدراسیون با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم باشگاه‌هایمان از جام باشگاه‌های آسیا حذف شوند، افزود: پیش از این تعلیق بودیم، اما اکنون از تنبیه به تشویق رسیده‌ایم. ۳۰۰ هزار دلار بابت اینکه خود فدراسیون فوتبال چند سال پیش در مجوز حرفه‌ای خوب عمل نکرده و به باشگاه‌هایی که نباید مجوز داده بود، جریمه شد. امسال این مبلغ به تشویق رسیده و ۷ باشگاه به مجوز حرفه‌ای رسیدند. قانون است که باید رعایت شود و ضعف‌هایی دارد که باید برطرف شود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما