شناسهٔ خبر: 67627580 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شهرداری ساری بزرگترین بدهکار تامین اجتماعی مازندران است

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران بزرگترین واحد بدهکار به سازمان تامین اجتماعی را شهرداری ساری بیان کرد و گفت: این سازمان بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابل، حسن فلاح ظهر امروز در نشست مشترک مطبوعاتی مدیرکل و مدیریت درمان تامین اجتماعی مازندران با خبرنگاران  سازمان تامین اجتماعی را یک سازمان بیمه‌گر متکی بر ورودی و خروجی بیمه‌گذاران دانست و اظهار داشت: اساسی‌ترین منبع درآمد از محل وصول حق بینه است و توسط شرکای اجتماعی دولت با سه درصد حق بیمه، کارفرمایان تامین می‌شود.

وی افزود: عناوین سال از سوی مقام معظم رهبری طی 16 سال بر محوریت شعار اقتصادی و هشت سال حوزه تولید با ژرف نگری رونق اقتصادی کشور با تولید تحقق می‌یابد.

وی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان نیروی محرک رشد و توسعه اقتصادی نقش بسیاری دارد و نیروی کار بیمه‌اش تضمین می‌شود که آینده‌اش تامین خواهد بود.

فلاح بزرگترین سرمایه هر جامعه‌ای را اعتماد اجتماعی و اعتماد مردم بیان کرد و گفت: کارکردهای اجتماعی در اعتماد مردم نقش بسزایی داشته و در بیانیه گام دوم انقلاب بر این امر تاکید شده است و تامین اجتماعی نقش محوری دارد.

وی با بیان اینکه سازمان با وجود این فعالیت‌ها با چالش‌هایی مواجه است اظهار کرد: در این دولت با اقدامات بسیاری در سه موضوع تحول، عدالت و اعتماد ورود جدی یافته است.

فلاح افزود: طی این مدت سعی شده کارکردهای مثبتی بر مبنی اجرای قوانین ادامه یابد.
این مسئول تعداد بیمه‌شدگان این استان را یک میلیون و 646 هزار و 880 نفر بیان و عنوان کرد: این تعداد 419 هزار و 879 نفر با 60 درصد از مزایای بیمه اجباری برخوردار هستند و 40 درصد شامل بیمه طلاب و روحانیون، مشاغل آزاد، اختیاری، دانشجویان و خانگی می‌شود.

فلاح با تاکید بر اینکه تعداد مستمری‌بگیران تامین اجتماعی مازندران با 392 هزار و 412 نفر در جایگاه و رتبه نهم کشور قرار گرفته است، یادآور شد: از این تعداد 140 هزار و 618 نفر بازنشسته و هشت هزار و 546 نفر از کارافتاده برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در مازندران 173 هزار و 639 کارگاه فعال و نیمه‌فعال تحت پوشش بیمه قرار دارد که 98 هزار و 562 کارگاه فعال شناسایی شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران مجموع بدهکاری این سازمان را دو هزار و 300 میلیارد تومان از کارفرمایان خصوصی و دولتی خبر داد و گفت: از این مقدار یک‌هزار و 652 میلیارد تومان با 5.61 درصد تحقق یافته است.

فلاح با بیان اینکه در سال گذشته از تعداد 180 هزار و 755 بار مراجعه به تامین اجتماعی مازندران 147 هزار و 872 نفر به شکل حضوری انجام شد، خاطرنشان کرد: در  استان 28 شعبه اصلی و 13 شعبه کارگزاری با چهار شعبه اقماری فعالیت دارد.

این مسئول بزرگترین واحد بدهکار به سازمان تامین اجتماعی را شهرداری ساری عنوان کرد و گفت: این سازمان بالغ بر 600 میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار و بعد از آن نساجی مازندران با یکصد میلیارد تومان جایگاه دوم بدهکاران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما