شناسهٔ خبر: 67627475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان ویژه کانون‌های فرهنگی مساجد

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد از اختصاص ۲۰۰میلیاردی ویژه کانون‌های فرهنگی مساجد خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدتقی محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، اظهار داشت: برخی از فعالیت‌های ستاد کانون‌های مساجد نیازمند بومی‌سازی در هر منطقه بوده که این اقدام مستلزم نیازسنجی و شناخت فرصت در هر محله است.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همچنین از اختصاص 200میلیارد تومان توسط خیرین برای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد و افزود: دولت نیز 50 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است.

وی یا بیان اینکه عمده‌ترین ماموریت این کانون‌ها شناسایی، جذب، آموزش و توانمندسازی نوجوانان و جوانان در عرصه‌های متنوع فرهنگی هنری است، گفت: پشتیبانی محتوایی، تسهیل‌گری و زمینه‌سازی فعالیت‌های فرهنگی وظیفه اساسی ستاد کانون‌ها است.

محمدیان با بیان اینکه فراگیری بعضی از برنامه‌ها برای همه مناطق مورد استفاده است، خاطرنشان کرد: برنامه و طرح‌های فراگیر برای همه گروه‌ها و مناطق قابلیت اجرا دارد و در این زمینه نیز برنامه‌ریزی لازم از سوی عوامل اجرایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 28 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد با داشتن افزون بر 365هزار نوجوان مشغول فعالیت‌اند، گفت: با بومی‌سازی فعالیت‌ها و برنامه‌ها امکان رفع بسیاری از مشکلات و چالش‌ها وجود داشته و جریان خوبی را به وجود می‌آورد.

محمدیان ضمن تاکید بر توانمندسازی کانون‌های فرهنگی و هنریی مساجد افزود: از مدیران و تیم اجرایی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد درخواست داریم تا ظرفیت و توانمندی مرکز را برای گره‌گشایی از مشکلات منطقه بکار گیرند و برای این موضوع هم‌افزایی ایجاد کنند.

وی به کادرسازی و تیم‌سازی در کانون اشاره کرد و گفت: فصل تابستان و طرح اوقات فراغت فرصت خوبی برای این موضوع که امسال به این موضوع توجه شده و ستاد کانون‌های مساجد کشور در قالب طرح دهه هشتادی‌ها و نوجوانان به این موضوع پرداخته است.

معاون کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به سیاست های این ستاد اشاره‌ کرد و تصریح کرد: تیم‌سازی و تقویت نقش کانون‌های مساجد بانوان جز برنامه‌های این مرکز بوده که در سراسر کشور در حال اجرا است و برنامه‌های ملی مثل همایش بانوان و اردوی آموزشی مشهد اجرا می‌شود.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد از اعزام هفت هزار نفر نوجوانان مسجدی در قالب طرح شهید رئیسی به مشهد مقدس خبر داد و  گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری با نیازسنجی از محله پیرامونی خود، بومی‌سازی فعالیت‌ها را انجام دهند.

انتهای پیام/801

نظر شما