شناسهٔ خبر: 67627019 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

محافل انس و معرفت در مکه مکرمه پایان یافت

سمانه نوری زاده قصری

محافل انس و معرفت که با هدف تقویت روحیه معنوی حجاج کشورمان در ایام موسم حج تمتع در کاروان‌های ایرانی برنامه ریزی و برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محافل انس و معرفت که از سوی بعثه مقام معظم رهبری دردهها هتل محل استقرار کاروان‌های زائران ایرانی در بیش از ۴۵ روز گذشته در مکه استمرار داشت پایان یافت.

حجت‌الاسلام سید محمود طیب حسینی پژوهشگر حوزه و دانشگاه در محفل انس و معرفت که شب گذشته در جمع زائران ایرانی هتل ایانا برگزار شد در باره ارزش اعمال انسان سخن گفت.
این سخنران با اشاره به اینکه ارزش اعمال بنده مؤمن به مقدار معرفت وی بستگی دارد، با استناد به آیه شریفه ۲۱ سوره یوسف " وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَیٰ أَمْرِهِ وَلَٰکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ - و خدا بر کار خود غالب است ولی بسیاری مردم (بر این حقیقت) آگه نیستند " زائران را در بازگشت از سفر حج به حفظ دستاوردهای معنوی این سفر توصیه کرد.

محافل انس و معرفت در مکه مکرمه پایان یافت


وی از حجاج خواست در زندگی خود با باور به اینکه خداوند همواره بر امر و خواسته خود مسلط و غالب است، روح تسلیم و رضایت در برابر اراده الهی را در خود زنده نگاه دارند تا به آرامش و زندگی خوش دست یابند.
سخنران محفل انس و معرفت غروب سه شنبه در هتل ورقان النور مکه نیز حجت‌الاسلام والمسلمین طیب حسینی بود که روایتی از امام صادق (ع) در باره متفاوت بودن درجات ایمان مردم و خواب حضرت یوسف (ع) را تشریح کرد.
این پژوهشگر حوزه و دانشگاه خطاب به حاضران گفت: کسانی که در زندگی و در عبادات و انجام کارهای نیک از توفیقات بیشتر و بزرگ‌تری برخوردارند از ذکر عبادات و اعمال نیک خود برای دیگران پرهیز کنند و نباید عبادات شأن موجب غرور آنها شود.

محافل انس و معرفت در مکه مکرمه پایان یافت


بر پایه این گزارش، نوای ملکوتی آیات کلام الله مجید با تلاوت حاج علی صالحی متین از کاروان قرآنی نور طلیعه این محافل نورانی بود و با نوحه خوانی و مداحی حاج خلیل عینی و حاج حسن جوشقیان از ذاکران اهل بیت نیز زائران ایرانی که این روزها در حال ترک مکه هستند، ارادت خود را به سید و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) و یاران با وفایش ابراز داشتند.

نظر شما