شناسهٔ خبر: 67625512 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

اضافه شدن باب الحسن(ع) و باب رضوان، به مجموعه ورودی‌های حرم رضوی

حوزه/ مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: در راستای طرح توسعه و تسهیل دسترسی زائران و مجاوران به حرم مطهر رضوی، دو ورودی جدید به این بارگاه منور اضافه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، رضا خوراکیان، مدیر عالی حرم مطهر رضوی اظهار کرد: در ماه‌های اخیر، ورودی رضوان که از خیابان شارستان رضوی و سپس داخل کوچه آستانه‌پرست به باغ رضوان راه دارد و همچنین باب الحسن(ع) که از میدان امر به‌ معروف و سپس ره‌باغ حضرت زهرا(س) به صحن امام حسن مجتبی(ع) متصل می‌شود، به مجموعه ورودی‌های حرم مطهر رضوی اضافه شده است.

وی افزود: ورودی باب الحسن(ع)، ضمن ایجاد تسهیل در عبور و مرور زائران و مجاوران، دسترسی به دانشگاه علوم اسلامی رضوی و سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی را نیز فراهم می‌کند.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های این بارگاه منور برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران بیان کرد: آستان قدس رضوی در راستای تحقق این هدف، طرح‌های مختلفی را در دست اجرا دارد که از جمله آنها می‌توان به احداث رواق‌های زیر سطحی، توسعه صحن‌ها و رواق‌های جدید اشاره کرد.

خوراکیان در پایان گفت: از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی تقاضا داریم با رعایت نظم و انضباط و همکاری با خادمان این آستان مقدس، در حفظ و نگهداری از این گنجینه معنوی و ملی سهیم باشند.

نظر شما