شناسهٔ خبر: 67625491 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

استاد حوزه علمیه کاشان:

فعال کردن هزاران واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل از مهم ترین خدمات شهید رئیسی بود

حوزه / حجت الاسلام قاسمی گفت: فعال کردن هزاران واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و رسیدگی به مناطق محروم از مهمترین خدمات ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام قاسمی امروز در مراسم عزاداری شهادت امام حسین (ع) و قرائت زیارت عاشورا که با حضور اساتید و طلاب و اقشار مختلف مردم در بیت آیت الله مدنی کاشانی (ره) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بابیان اینکه با گفتن یک کلمه حرف ناحق خداوند تمام نعمت هایش را می گیرد و بلاهای آسمانی را نازل می کند اظهار داشت: روحانی، تاجر، مدیر اداره ،نماینده مجلس و... همه درمعرض امتحان الهی قرار دارند.

استاد حوزه علمیه کاشان با بیان اینکه در روز عاشورا 30هزار نفر در پیشگاه خداوند متعال مردود شدند گفت: ابن زیاد جایزه برای دشمنان امام حسین(ع) قرار داد.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه دشمنان در صحرای کربلا فکر نمی کردند به دلیل اینکه امام حسین (ع) فرزند ولایت و قرآن می باشد لذا اطاعتش واجب است ابراز داشت: ابن زیاد تا روز قیامت مورد لعن و نفرین قرار دارند.

وی با بیان اینکه 72 تن از یاران امام حسین (ع) در امتحان الهی قبول شدند گفت : بر اساس آیات قرآن مردمی که قدرت نعمت نبوت نوح را نداشتند آب دریا برایشان تبدیل به آتش شد.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه باید بترسیم از عذاب الهی گفت : الان هم ممکن است گرانی و تورم امتحان الهی باشد.

وی برلزوم انجام صله رحم تاکید کرد و افزود: باعث تاسف است کسی که هر سال به مکه مشرف می شود به بیمار سرطانی در همسایگی اش رسیدگی نکند.

حجت الاسلام قاسمی بابیان اینکه باعث تاسف است فرد میلیاردی که در جامعه اسلامی نسبت به همسایه فقیرش بی تفاوت باشد گفت: براساس روایات تا 40 خانواده اطراف مان همسایه محسوب می شوند،لذا پیامبر اکرم (ص) فرمودآن قدر جبرئیل سفارش همسایه را کرد که که فکر کردم همسایه از همسایه ارث می برد.

استاد حوزه علمیه کاشان گفت، مستحب است امام جماعت مسجد جویای حال مامون خودش شود.

وی به نقش مرحوم ارباب تفضلی در ترویج مبانی دینی در جامعه اشاره کرد و افزود: این پیشکسوت و پدر نساجی ایران علاوه بر فعالیت اقتصادی، کارهای خیرخواهانه، فعالیت های فرهنگی و کمک به محرومین، کارگرانش را تشویق به اقامه نماز اول وقت می کرد.

حجت الاسلام قاسمی بابیان اینکه شهید رئیسی در امتحان الهی نمره قبولی گرفت گفت: فعال نمودن هزاران واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و رسیدگی به مناطق محروم از مهمترین خدمات ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

انتهای پیام./

نظر شما