شناسهٔ خبر: 67624720 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده سازمان سنجش در قم عنوان کرد؛

آغاز رقابت ۱۵ هزار و ۷۸۹ داوطلب در کنکور سراسری در قم

قم- نماینده سازمان سنجش در قم از آغاز رقابت ۱۵ هزار و ۷۸۹ داوطلب در کنکور سراسری نوبت دوم امسال در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عباس حبیب زاده پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه برگزاری کنکور سراسری در قم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، ۱۵ هزار و ۷۸۹ داوطلب با احتساب ۹ هزار و ۷۱۲ نفر زن و ۶ هزار و ۷۷ نفر مرد شرکت کردند.

نماینده سازمان سنجش در قم بیان کرد: داوطلبان کنکور سراسری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از صبح امروز و فردا پنج شنبه ۲۱ تیرماه و جمعه ۲۲ تیرماه همزمان با سراسر کشور در پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

حبیب زاده ابراز کرد: در گروه آزمایشی ریاضی از مجموع ٢ هزار و ۱۴۹ داوطلب ۶۷۹ نفر زن و یک‌هزار ۴۷۰ نفر مرد و در گروه آزمایشی تجربی از مجموع هفت‌هزار و ۳۹۵ داوطلب چهار هزار و ۹۰۵ نفر زن و ٢ هزار و ۴۹۰ نفر مرد از استان قم در حال رقابت هستند.

وی ادامه داد: در گروه آزمایشی انسانی نیز از مجموع چهار هزار و ۴۰۱ داوطلب ۲ هزار و ۸۰۹ نفر زن و یک هزار و ۵۹۲ نفر مرد، در گروه آزمایشی هنر از مجموع ۷۳۵ داوطلب ۵۳۲ نفر خانم و ۲۰۳ نفر آقا و در نهایت در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی از مجموع ییک‌هزار و ۱۰۹ داوطلب ۷۸۷ نفر زن و ۳۲۲ نفر مرد در آزمون شرکت کردند.

نماینده سازمان سنجش در قم خاطرنشان کرد: داوطلبان گروه آزمایشی هنر و زبان خارجی عصر پنجشنبه و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۲۲ تیرماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

نظر شما