شناسهٔ خبر: 67624527 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فردای اقتصاد | لینک خبر

دو رشته پرطرفدار رشته انسانی

سرپرست ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش با بیان اینکه دو رشته روانشناسی و حقوق بیشترین متقاضیان رشته علوم انسانی هستند، گفت: در گروه علوم انسانی حدود ۲۷۰ هزار نفر داوطلب وجود دارد که همین حدود ظرفیت تعیین شده است.

صاحب‌خبر -

ایسنا: عبدالرسول پورعباس امروز در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه علم و صنعت ایران در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خصوص اجرای مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: این مصوبه امروزه دو سال است که اجرا می‌شود و مجلس شورای اسلامی سال گذشته مصوب کرد که تا سال ۱۴۰۶ به روال گذشته برگردیم، این موضوع به شورای نگهبان ارجاع داده شد اما شورا مصوبه مجلس را رد کرد.

وی در ادامه افزود: معمولا مصوباتی که در شورای نگهبان رد می‌شود یا باید مجلس آن را تصحیح کند و یا از آن عبور کند. در صورت اصرار مجلس باید موضوع به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع داده شود که در این مورد این مصوبه هم مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه مجلس را به مصلحت ندانست.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام اموزش کشور خاطر نشان کرد: بنابراین مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برقرار است و کار با آن ادامه می‌یابد.

پورعباس همچنین به ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها از طریق کنکور ۱۴۰۳ اشاره کرد و تاکید کرد: در گروه علوم ریاضی و فنی حدود ۱۲۵ هزار داوطلب داریم و ظرفیت سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار نفر بود. برای این گروه اگر همه داوطلبان انتخاب رشته کنند صندلی وجود دارد و رقابت بر سر صندلی بهتر است.

وی ادامه داد: درباره گروه علوم انسانی نیز حدود ۲۷۰ هزار نفر داوطلب وجود دارد که همین حدود ظرفیت وجود دارد. البته در این گروه رشته هایی مانند حقوق و روانشناسی دارای بیشترین رقابت هستند.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه شب گذشته پلیس فتا اعلام کرد که ۱۱۴ نفر را در زمینه تقلب و فروش تجهیزات تقلب دستگیر کرده است، خاطر نشان کرد: شب آرامی گذراندیم و مشکل خاصی گزارش نشده است. طبق روال هر ساله با وزارت نیرو همکاری شده است که قطعی برق در حوزه‌های کنکور نداشته باشیم

نظر شما