شناسهٔ خبر: 67624067 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

اختصاصی خبرگزاری قدس | ابراز همبستگی گسترده اقلیت‌های قومی آمریکا با فلسطینیان

بیش از 6000 فعال سیاه پوست از بیش از 225 سازمان آمریکا از فلسطین حمایت کرده اند

در مقابل نسل کشی صهیونیست ها موج جهانی حمایت از فلسطین به راه افتاده است که نه تنها آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار بلکه لاتین‌تبارها و اسپانیایی‌تبارها از فلسطینی‌ها، به ویژه ساکنان نوار غزه حمایت می کنند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس، طی 9 ماه اخیر از شروع حمله صهیونیست‌ها به نوار غزه، نهادهای مختلف و گروه‌های فعال در میان اقلیتهای ایالات متحده آمریکا به طور فزاینده‌ای همبستگی خود را با ملت مظلوم فلسطین ابراز کرده اند.

 

در یک اقدام مهم، حدود ۶۰۰۰ فعال سیاه‌پوست، هنرمند، محقق، دانشجو از بیش از ۲۲۵ سازمان در سراسر آمریکا بیانیه همبستگی سیاهان با غزه #CeasefireNow را امضا کردند.

 

در این بیانیه آمده است: ما این بیانیه را به عنوان جامعه سیاهپوستان در همبستگی با مردم متعهد به آزادی فلسطین، در غم و اندوه و خشم از خشونت فاجعه‌باری که دولت اسرائیل در غزه اعمال می‌کند، صادر می‌کنیم.

 

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار آتش‌بس فوری هستیم. ورود بدون مانع کمک‌ها و خدمات بشردوستانه، تیم‌های پزشکی، تدارکات و مراقبت‌های بهداشتی؛ فراهم ساختن فوری آب، غذا، سوخت، برق و اینترنت؛ پایان ممانعت آمریکا از حمایت فلسطینیان در برابر نسل‌کشی تحت قوانین بین المللی؛ جلوگیری از آوارگی اجباری فلسطینیان در غزه به خارج از فلسطین؛ پایان محاصره غزه و اشغال فلسطین جزو درخواست‌های ما هستند.

 

بر اساس این بیانیه، ما از جوانان سیاهپوست، بزرگان، دانشجویان، هنرمندان، کارگران، افراد با ایمان، فعالان، معلمان و سیاستمداران می‌خواهیم که بدون ترس بسیج شوند و برای آزادی فلسطین سخن بگویند و جوامع و نهادهای ما را سازماندهی کنند تا همین کار را انجام دهند. ما در همبستگی با فلسطینی ها ایستاده ایم و تا زمانی که فلسطین آزاد شود، به این موضع‌گیری ادامه خواهیم داد.

 

گروههای مطرح آفریقایی آمریکایی حامی فلسطین:

1. آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار برای حقوق فلسطینی‌ها

2. همبستگی سیاهان با فلسطین

3. ائتلاف آفریقایی-فلسطینی

4. صداهای سیاه برای غزه

5. مدافعان فلسطین آفریقایی-آمریکایی

6. جمعیت آفریقایی‌های پراکنده برای فلسطین

7. اتحاد سیاهان برای آزادی فلسطین

8. ائتلاف آفریقایی-آمریکایی برای فلسطین

9. فلسطین از منظر زندگی سیاهان مهم است

10. حمایت پان آفریقایی از فلسطین.

 

یک نظرسنجی بین‌المللی نشان می‌دهد که 40 درصد از بزرگسالان لاتین می گویند آمریکا باید برای آتش‌بس فوری در جنگ اسرائیل و حماس فشار آورد، بر طبق نظرسنجی آکسیوس/ایپسوس (Axios-Ipsos) که با همکاری نوتیسیاس تلموندو (Noticias Telemundo) انجام شد، تنها 16 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که آمریکا باید به حمایت از اسرائیل با ارسال سلاح و بودجه ادامه دهد. 39 درصد نیز گفتند که آمریکا نباید در این درگیری دخالت کند.

 

گروه های لاتین و اسپانیایی آمریکایی حامی فلسطین:

1. انجمن ملی اسپانیایی از قانونگذاران ایالتی (NHCSL)

2. شورای رهبری یهودیان لاتین

3. شبکه همبستگی فلسطین لاتین

4. لاتینکس برای فلسطین

5. کمیته ضد تبعیض عرب آمریکایی (ADC) - اتحاد لاتین برای اسرائیل

6. اعتباردهندگان اتحادیه پرتوریکو (APRPP) – حامی فلسطین

7. ائتلاف ملی رسانه‌های اسپانیایی (NHMC) - کمپین همبستگی فلسطین

 

نظر شما