شناسهٔ خبر: 67623673 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رهبر اکثریت دموکرات سنا آمریکا نیز پشت بایدن را خالی کرد!

صاحب‌خبر -
رهبر اکثریت دموکرات سنا آمریکا نیز پشت بایدن را خالی کرد!
خبرگزاری آریا - وب سایت خبری "اکسیوس" به نقل از منابع آگاه گزارش داد که "چاک شومر"، رهبر اکثریت دموکرات در مجلس "سنا"ی آمریکا، آماده حمایت از نامزدی جایگزین جو بایدن برای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری است.

این در حالی است که سناتور "چاک شومر" که یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های سیاسی در حزب دموکرات به حساب می‌آید، قبلا حمایت خود را از ماندن "جو بایدن"، رئیس‌جمهور کنونی در رقابت‌های ریاست‌جمهوری ابراز کرده بود و علنا گفته بود "من با "جو" هستم".
اما این بار به گفته منابع اکسیوس، موضع اعلام نشده "شومر" متفاوت از موضع قبلی اوست و او آماده است تا جایگزینی برای "جو بایدن" بیابد، چراکه عملکرد ضعیفش در مناظره با رقیب احتمالی جمهوری‌خواه خود، دونالد ترامپ، نگرانی دموکرات‌ها را در مورد توانایی‌اش برای پیروزی انتخابات برانگیخته است.
گفته‌های این منابع حاکی از آن است که شومر طی 12 روز گذشته جلساتی را با سرمایه‌‌داران حزب دموکرات برگزار کرده و به ایده‌ها و پیشنهادات آنها در مورد چگونگی پیشبرد این کارزار انتخاباتی گوش فرا داده است.
این در حالی است که حزب دموکرات از درون دچار اختلاف نظر شده است؛ تعدادی از اعضای کنگره خواهان کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی هستند، و برخی دیگر حمایت خود را از بقای او در این رقابت اعلام کرده‌اند.
با همه‌ی اینها "جو بایدن" اعلام کرده است که از صحنه‌ی رقابت‌ها کنار نمی رود و به توانایی خود برای پیروزی در انتخاباتی که قرار است در 5 نوامبر برگزار شود، اطمینان دارد.

نظر شما