شناسهٔ خبر: 67623414 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

توصيه‌های پليس فارس برای ايام محرم توصيه‌های پليس فارس برای ايام محرم

سرهنگ "حميد افرامن" با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان حتما به همراه والدین یا بستگان بزرگسال خود در آیین‌های ویژه محرم شرکت کنند، گفت: شهروندان در صورت استفاده از وسیله نقلیه شخصی، خودروی خود را در مکان دارای نور کافی و قابل اطمینان پارک کنند. او با بیان اینکه ماموران انتظامی و راهنمايی

صاحب‌خبر -

سرهنگ "حميد افرامن" با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان حتما به همراه والدین یا بستگان بزرگسال خود در آیین‌های ویژه محرم شرکت کنند، گفت: شهروندان در صورت استفاده از وسیله نقلیه شخصی، خودروی خود را در مکان دارای نور کافی و قابل اطمینان پارک کنند.

او با بیان اینکه ماموران انتظامی و راهنمايی و رانندگی در کمال افتخار و با تلاش بی وقفه؛ کوشش خواهند کرد با برقراری نظم و امنيت و سهولت در تردد خودروها، برشکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر استان بيفزايند، گفت: به شهروندان محترم توصيه می شود با ماموران انتظامی و راهنمايی و رانندگی در اين ايام همکاری صميمانه داشته باشند.

افرامن اضافه کرد: با توجه به اینکه عابران پیاده به پاس و احترام این ایام لباس مشکی یا پوشش تیره به تن دارند و شب ها هنگام عبور از خيابان و معابر به وضوح دیده نمی شوند، رانندگان ضمن اطمينان از سیستم روشنایی خودرو، مراعات حال عابران پیاده به ویژه کودکان و سالمندان را داشته باشند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: هدف اساسی نهضت عاشورا، اصلاح مفاسد اجتماعی با روش امر به معروف و نهی از منكر است؛ روا نيست که شيعه امام حسين (ع) اين فريضه الهی را فراموش کند.

او با بیان اینکه مراسم عزاداری ماه محرم با کارکردهای اجتماعي متعدد، نقشی اساسی در پيوند و همبستگی شيعيان و به خصوص ايرانيان ايفا مي‌کند، گفت: مراسم عزاداري ماه محرم با ويژگی‌هاي خاص خود، از مهم‌ترين عوامل بازدارنده‌ از بروز ناهنجاری های ‌اجتماعی است.

این مقام انتظامی در فارس گفت: نقش و تأثير عزاداری ‌های محرم در پيوند ميان نسل‌ها موجب شده تا دشمنان ايران و اسلام، همه توان و ظرفيت خود را برای مبارزه با اين موضوع به کار گيرند.

او اضافه کرد: مهم‌ترين نقش عزاداری ‌های حسينی، وحدت‌آفرينی و ايجاد وفاق اجتماعی در مسير رعايت اصول و قواعدی است که جوهر و روح فرهنگ ايران اسلامی به شمار مي‌رود.

افرامن با بیان اینکه فلسفه‌ی قيام امام حسين (ع) احقاق حق بود؛ گفت: ناديده گرفتن حقوق ديگران در خلال عزاداری ها، با فلسفه عاشورا تعارض داشته و مانعی مهم برای تحقق اهداف فرهنگی اجتماعی آن به شمار می ‌رود.

معاون فرماندهی انتظامی فارس گفت: هرگونه بدعت در عزاداری، حتی اگر چه برخاسته از عشق و دوستی اهل بيت عصمت و طهارت (عليهم‌السلام) باشد، روزنه‌ای  برای نفوذ خرافه و دور شدن از فلسفه قيام عاشورا ايجاد مي‌کند.

افرامن ضمن یادآوری لزوم پرهیز از نصب هرگونه مانع یا داربست در مسیر تردد افراد و پیاده روها، گفت: مراکز 110 پليس در تمامی ساعات شبانه روز آماده دريافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم و عزاداران حسینی خواهند بود.

انتهای پیام

نظر شما