شناسهٔ خبر: 67622856 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Kingdom of the Planet of the Apes تا The Garfield Movie

صاحب‌خبر -

این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes، فیلم The Bikeriders و انیمیشن The Garfield Movie پردازیم.

مجموعه فیلم‌های «سیاره میمون‌ها» یکی از فرنچایزهای برجسته سینما به شمار می‌رود که تاکنون ۹ اثر سینمایی از آن ساخته شده و حالا دهمین فیلم آن تحت عنوان فیلم Kingdom of the Planet of the Apes اکران شده است، فیلمی که قرار است آغازگر سه‌گانه جدیدی باشد و در این مطلب نیز بیشتر از آن خواهیم گفت.

در ادامه این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» پس از معرفی فیلم «پادشاهی سیاره میمون‌ها» به سراغ معرفی فیلم The Bikeriders خواهیم رفت، فیلمی درام که با هنرنمایی بازیگرانی برجسته همچون تام هاردی، آستین باتلر و جودی کامر است. در پایان نیز از انیمیشن The Garfield Movie خواهیم گفت، انیمیشنی که توانسته این گربه جذاب و دوست‌داشتنی را در ماجراجویی پر از خطری قرار بدهد.

فیلم Kingdom of the Planet of the Apes

فیلم kingdom of the planet of the apes فیلم Kingdom of the Planet of the Apes

عوامل سازنده: فیلم «پادشاهی سیاره میمون‌ها» اثری در ژانر اکشن و علمی تخیلی به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن را وس بال در دست داشته و فیلم‌نامه آن را نیز جاش فریدمن قلم زده است. این اثر سینمایی دنباله‌ای برای فیلم War for the Planet of the Apes محصول سال ۲۰۱۷ و چهارمین فیلم در این مجموعه جدید و در دهمین فیلم در کل این فرنچایز است.

داستان و بازیگران: فیلم «پادشاهی سیاره میمون‌ها» حدود ۳۰۰ سال پس از رویدادهای فیلم قبلی این مجموعه جریان دارد و داستان یک میمون جوان به نام نوآ را دنبال می‌کند که به همراه یک انسان به نام می راهی سفر می‌شود و مصمم است تا آینده‌ای مساوی را برای بشر و میمون‌ها رقم بزند. این فیلم با هنرنمایی اوون تیگ، فریا آلن، کوین دورند، پیتر میکون و ویلیام اچ میسی است.

آیا فیلم «پادشاهی سیاره میمون‌ها» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «پادشاهی سیاره میمون‌ها» توانسته دوره جدیدی را برای این فرنچایز رقم بزند و در همین راستا نیز کاراکترهای دوست‌داشتنی و جلوه‌های بصری غنی‌ای را به نمایش گذاشته است اما این اثر سینمایی را نمی‌توان بهترین اثر در این فرنچایز دانست ولی توانسته روند موفق این مجموعه را ادامه بدهد.

فیلم «پادشاهی سیاره میمون‌ها» از جلوه‌های بصری بسیار خوب و جذابی شبیه به دنیای آواتار برخوردار است و همین به تنهایی بسیار تحسین‌برانگیز است و این در حال است که اکشن جذاب و اجراهای بسیار خوب جذابیت این فیلم را بسیار بیشتر کرده است. با این حال، باید گفت که این فیلم نتوانسته در حد و اندازه فیلم‌های قبلی این مجموعه ظاهر شود.

البته نباید فراموش کرد که این اثر سینمایی اولین فیلم در سه‌گانه‌ای جدید به شمار می‌رود و از همین رو، بخش قابل‌توجهی از آن صرف پرداختن به کاراکترها و زمینه‌سازی برای داستان بزرگتر بوده و در این کار نیز موفق شده است. مطمئناً فیلم‌های بعدی فرصت بهتری برای ارائه داستانی مهیج‌تر و بهتر را خواهند داشت.

فیلم The Bikeriders

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Kingdom of the Planet of the Apes تا The Garfield Movie - گیمفا فیلم The Bikeriders

عوامل سازنده: فیلم «موتورسواران» اثری در ژانر جنایی و درام به شمار می‌رود که سکان کارگردانی و نویسندگی آن را جف نیکولز در دست داشته است.

داستان و بازیگران: فیلم «موتورسواران» بر اساس کتابی تصویری به همین نام نوشته دنی لیون ساخته شده و داستان افراد حاضر در کلاب موتورسواری وندالز را دنبال می‌کند که یک نسخه خیالی از کلاب موتورسواری Outlaws است. بازیگران برجسته و سرشناسی در این اثر سینمایی هنرنمایی می‌کنند که شامل جودی کامر، آستین باتلر، تام هاردی، مایکل شنون، مایک فیست، بوید هولدبروک، دیمون هریمان، اموری کوهن، توبی والاس و نورمن ریدوس است.

آیا فیلم «موتورسواران» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «موتورسواران» از حضور بازیگران کاریزماتیک و سرشناس بهره می‌برد و این در حالی است که نویسنده و کارگردان جف نیکولز توانسته رویکردی با اصالت و جدی را در داستان‌سرایی در این اثر سینمایی در پیش بگیرد. این فیلم توانسته نگاهی متعارف و در عین حال تأثیرگذار از فرهنگ موتورسواری را ارائه کند.

با این حال، باید گفت که فیلم «موتورسواران» ممکن است باب میل همه افراد نباشد چراکه شاید آن اکشن و هیجانی که برخی از افراد ممکن است از این فیلم بخواهند را نداشته باشد. با این حال، حضور بازیگران سرشناس و نقش‌آفرینی‌های خوب باعث شده تا تماشای این فیلم بتواند یک تجربه تماشای فیلمی درام را برای مخاطبان به ارمغان بیاورد.

انیمیشن The Garfield Movie

انیمیشن the garfield movie انیمیشن The Garfield Movie

عوامل سازنده: انیمیشن سینمایی «گارفیلد» اثری در ژانر ماجراجویی و کمدی به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن را مارک دیندال در دست داشته و نویسندگی فیلم‌نامه آن را نیز مارک ای تورگو، دیوید رینولدز و پل ای کاپلان برعهده داشتند. این انیمیشن بر اساس مجموعه کمیکی به همین نام ساخته جیم دیویس است.

داستان و صداپیشه‌ها: صداپیشگی شخصیت اصلی این انیمیشن سینمایی را کریس پرت برعهده دارد و در کنار وی نیز ساموئل ال جکسون، هانا وادینگهام، وینگ ریمز، نیکلاس هولت، سیسیلی استرانگ، هاروی گویلن، برت گلدشتاین، بوون یانگ و اسنوپ داگ از جمله دیگر صداپیشه‌های حاضر در این انیمیشن هستند. در این انیمیشن، گارفیلد بار دیگر با پدر گمشده خودش به نام ویک آشنا و روبه‌رو می‌شود و همین نیز او را مجبور می‌کند تا به یک ماجراجویی بسیار خطرناک برود.

آیا انیمیشن «گارفیلد» ارزش دیدن دارد؟ انیمیشن «گارفیلد» برداشتی تازه از این داستان را به نمایش در می‌آورد و مطمئناً به اندازه‌ای جذاب و دیوانه‌کننده است که توجه مخاطبان جوان و کودکان را به خودش جلب می‌کند و آن‌ها از تماشای آن لذت خواهند برد. با این حال، باید گفت که این اثر تازه نتوانسته به خوبی آن داستان‌های جالب خلق شده توسط جیم دیویس را تداعی کند.

انیمیشن «گارفیلد» به کمیک‌ها وفادار نبوده چراکه گارفیلد گربه‌ای است که دوست ندارد زیاد حرکت کند ولی سازندگان این انیمیشن او را در یک مأموریت اکشن به سبک فیلم‌های «مأموریت غیرممکن» قرار دادند. از سوی دیگر، انیمیشن‌سازی این اثر چندان درخشان نیست و نتوانسته داستان خاستگاه این شخصیت را با جذابیت زیادی به نمایش بگذارد. با این حال، با نادیده گرفتن برخی موارد می‌توان از تماشای این فیلم لذت برد.

منبع: گیمفا

نظر شما