شناسهٔ خبر: 67622646 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی؛

بزرگراه توحید قشم افتتاح شد

بندرعباس - قطعه اول بزرگراه توحید حدفاصل بزرگراه امام رضا(ع) با حضور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، قطعه اول بزرگراه توحید حدفاصل بزرگراه امام رضا (ع) شهر قشم تا روستای نخل‌گل به رمکان امروز پنجشنبه با حضور داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افتتاح و بهره برداری شد.

طول مسیر بزرگراه توحید ۱۰ کیلومتر رفت و ۱۰ کیلومتر برگشت است که بخش نخست این طرح تا روستای نخل‌گل در ۲ مسیر رفت و برگشت هر مسیر به طول ۲.۵ کیلومتر بهره برداری رسیده است.

عملیات اجرایی قطعه یک این بزرگراه با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام و با اجرای رفیوژ میانی، جداول کناری، احداث روشنایی و آسفالت افتتاح شده است.

شهرستان قشم دارای ۵۸۱.۱ کیلومتر راه شامل ۲۷.۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۶۳.۲ کیلومتر راه اصلی، ۶۵.۵ کیلومتر راه فرعی، ۳۰۳.۳ کیلومتر راه روستایی و آسفالته، ۴.۸ کیلومتر راه خاکی و ۱۷ کیلومتر راه شوسه (جاده‌ای که عملیات زیرسازی آن انجام شده باشد و به جای آسفالت روی آن شن ریخته باشند) است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

نظر شما