شناسهٔ خبر: 67622550 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

نتانیاهو گالانت را برکنار می‌کند؟

اقتصادنیوز: رادیو سراسری رژیم صهیونیستی گزارش داد که نخست‌وزیر این رژیم طی روزهای اخیر با نزدیکانش در رابطه با برکناری وزیر جنگ صحبت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، منابع عبری اخیرا از تشدید اختلافات بین بنیامین نتانیاهو و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خبر دادند.

در همین راستا، شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که اختلاف زیادی میان موضع گالانت و نتانیاهو در مورد محور فیلادلفیا وجود دارد.

این شبکه همچنین گزارش داد در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی بر تحویل این محور به مصر تاکید دارد، نتانیاهو به شدت با آن مخالفت دارد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که نزدیکان نتانیاهو بر این باور هستند که گالانت دیگر بخشی از ائتلاف موجود نیست و در تابستان جاری به فکر برکناری او خواهند بود.

خبر مرتبط
تشدید اختلافات در کابینه اسرائیل/ انتقاد تند نتانیاهو از گالانت

اقتصادنیوز: نخست وزیر رژیم اسرائیل و وزیران حزب حاکم لیکود، وزیر جنگ اسرائیل را به دلیل اینکه از کنست درخواست نکرده قانون تمدید مدت زمان سربازی را تصویب کند، مورد انتقاد قرار دادند.

گالانت اخیر از توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه حمایت کرده و گفته بود این توافق در راستای منافع امنیتی و داخلی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

پیشتر سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد تل‌آویو برای ترک محور فیلادلفیا به منظور بازگرداندن اسیران صهیونیست آماده می‌شود.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که رسانه‌های عبری روز دوشنبه گزارش دادند که پیامی مصری به دست رئیس موساد رسیده است که در حال مذاکره در مورد توافق آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا با حماس است.

وبگاه‌های عبری توضیح دادند که پیام مصر اشاره دارد به اینکه قاهره با ایالات متحده برای کمک به ایجاد یک مانع زیرزمینی در مرز مصر و فلسطین، در صورتی که تل‌آویو با این توافق موافقت کند، همکاری خواهد کرد.

بهانه احداث این مانع «جلوگیری از عبور تسلیحات به غزه است». در پیام مصر تاکید شده قاهره عملاً ساخت این دیوار را در اولین روزهای آغاز توافق آتش‌بس آغاز خواهد کرد.

خبر مرتبط
درگیری گالانت و نتانیاهو جنجالی شد/ مدرک خیانت رو می‌شود؟

اقتصادنیوز: رسانه‌های عبری زبان رژیم صهیونیستی در گزارش‌هایی از درگیری لفظی شدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ این رژیم پرده برداشتند.

این موضوع به نظر عقب‌نشینی از مواضع قبلی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود زیرا تل‌آویو پیشتر با خواسته‌های حماس مبنی‌بر عقب‌نشینی ارتش اشغالگر از محور فیلادلفیا در مرحله اول قرارداد تبادل اسرا مخالفت کرده بود.

این در حالی است که اخیرا با تسلط ارتش اشغالگر بر محور فیلادلفیا، این منطقه مورد مناقشه حماس و رژیم صهیونیستی و مصر بوده است.

 

نظر شما