شناسهٔ خبر: 67622162 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

عصبانیت فن دایک: معلوم است داور چه کرد!

ویرژیل فن دایک، کاپیتان تیم ملی هلند، به شدت از عملکرد داوری در بازی برابر انگلیس عصبانی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، تیم ملی هلند شب گذشته در چارچوب مسابقات مرحله نیمه نهایی رقابت جام ملت اروپای ۲۰۲۴ روبروی تیم ملی انگلیس به میدان رفت و با نتیجه ۱-۲ برابر این تیم شکست خورد تا از صعود به بازی فینال بازمانده باشد و قبول این اتفاق برای بازیکنان این تیم بسیار دشوار بود.

این نتیجه در حالی به دست آمد که شاگردان رونالد کومان موفق شده بودن گل اول این بازی را به ثمر برسانند اما در نهایت با گلی که در دقیقه اول وقت‌های تلف شده از بازیکن تازه وارد حریف دریافت کردند به عنوان بازنده زمین را ترک کردند تا همچنان حسرت قهرمانی در یورو را به همراه داشته باشند.

فن دایک که بسیار عصبانی به نظر می‌رسید پس از پایان این بازی در گفتگو با تلویزیون هلند اظهار داشت: «داور پس از پایان بازی مستقیما به سمت رختکن دوید. همین به شما نشان می‌دهد که امروز چه اتفاقاتی در زمین رخ داد!»

اما دلیل مطرح شدن این اظهارات چیست؟ احتمالا چون آنها معقتد هستند که فلیکس زوایر یک ضربه پنالتی را در دقیقه ۱۶ این دیدار و پس از مشورتی که با کمک داور ویدیویی انجام داد به سود تیم ملی انگلیس اعلام کرده که از نظر آنها تصمیمی اشتباه بوده است.

2052749

در این صحنه هری کین قصد ضربه زدن به توپ را داشت که برخوردی با دنزل دومفریز پیدا کرد. کاپیتان تیم ملی انگلیس ابتدا روی زمین خوابید و بازی ادامه پیدا کرد اما کمک داور ویدیویی صحنه را مورد بررسی قرار داد و اعلام کرد که باید بازبینی شود و در نهایت داور تصمیم گرفت که یک پنالتی را به سود سه شیرها اعلام کند.

بسیاری از کارشناسان داوری تایید کردند که این تصمیم درست بود و باید یک ضربه پنالتی به سوی تیم ملی انگلیس اعلام می‌شد اما قبول آن برای بازیکنان تیم ملی هلند دشوار است. حتی گری نویل هم در جریان بازی به آی تی وی گفت: «این رسوایی است! او به مسیرش ادامه داد و فقط می‌خواست مانع از شوت شود. هرگز پنالتی نبود!»

احتمالاً منظور فن دایک این هم بود که داور به جای اینکه در دقیقه ۸۷ یک کرنر به سود هلند اعلام کند تصمیم گرفت که ضربه دروازه را به تیم ملی انگلیس بدهد. این اعتراض شدید این بازیکن را به همراه داشت و باعث شد که او یک کارت زرد هم دریافت کند و در نهایت چند دقیقه بعد شاگردان گرت ساوت‌گیت گل پیروزی را به ثمر رساندند.

نظر شما