شناسهٔ خبر: 67621927 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

فرار مالیاتی چند هزار میلیاردی در این استان شناسایی شد

اقتصادنویز: مدیر کل امور مالیاتی استان همدان گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۰۰ مورد از مودیان دارای فرار مالیاتی در استان با سه هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی شناسایی شد که در حال وصول آنها هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وجیه الله ذکوری روز پنجشنبه با اشاره به دریافت مالیات از افرادی که فرار مالیاتی داشتند، اظهار کرد: همچنین ۶۰۰ پرونده فرار مالیاتی در سال گذشته در استان همدان شناسایی شد که نزدیک به هفت هزار میلیارد ریال مالیات تشخیص و ابلاغ کردیم که در مرحله فرآیند دادرسی و وصول قرار دارد.

وی اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی طی بخشنامه ای، آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره نخست فصل بهار سال ۱۴۰۳ را ۳۱ مردادماه اعلام کرده است.

ذکوری ادامه داد: بر اساس قانون، مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی که هر سال خرداد ماه بود، اما امسال بنا بر شرایط ویژه انتخابات ریاست جمهوری، این مهلت تا پایان نیمه نخست مرداد ماه تعیین شده است.

خبر مرتبط
کدام قرادادهای اجاره مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند؟

اقتصادنیوز: مالکانی که متراژ واحدهای مسکونی مورد اجاره آنها بیش از ۱۵۰ متر در تهران و بیش از ۲۰۰ متر در سایر مراکز استان‌هاست چنانچه قرارداد واحدهای خود را بلندمدت منعقد کنند برای معاملات ۲ ساله تا ۷۰ درصد و برای معاملات ۳ ساله تا ۱۰۰ درصد مشمول مالیات خواهند شد. همچنین این دسته از مالکان چنانچه واحدهای مسکونی خود را به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر و یا خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و یا سه دهک پایین درآمدی اجاره بدهند مشمول ۱۰۰ درصد معافیت مالیاتی می‌شوند.

وی تاکید کرد: بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور "فرم‌های تعیین مالیات مقطوع و اظهارنامه تعاملی پیش فرض" گروه‌های دوم و سوم صاحبان مشاغل برای عملکرد ۱۴۰۲ از ابتدای تیرماه سال جاری در درگاه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس my.tax.gov.ir بارگذاری خواهد شد.

مدیر کل امور مالیاتی استان همدان گفت: مهلت تسلیم، اصلاح، تکمیل و استرداد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره بهار سال ۱۴۰۳ و پرداخت مالیات و عوارض متعلق در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و ماده چهار قانون مالیات بر ارزش افزوده تا تاریخ ۳۱ مرداد ماه خواهد بود.

وی افزود: ۹۵ درصد از درآمدهای استان همدان از طریق دریافت مالیات تامین و برای عمران و آبادانی استان و کشور به خزانه دولت واریز می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان تاکید کرد: تنها ۳.۵ درصد از مودیان استان همدان بیش از ۲۰ میلیون تومان مالیات پرداخت کردند.

وی اظهار کرد: سهمیه مالیاتی استان همدان در سال گذشته ۳۴ هزار و ۹۱۰ میلیارد بود که ۱۰۰ درصد این رقم تحقق پیدا کرد.

خبر مرتبط
دفاتر پیشخوان خدمات مالیاتی ارائه می‌کنند

اقتصادنیوز: بیش از ۱۲۰ دفتر پیشخوان در سراسر کشور زیر بار رفته است و می توانند خدمات مالیاتی را به مودیان ارائه دهند.

ذکوری عنوان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور و اداره کل استان همدان بر اساس قوانین، مقررات و ضوابط مالیات را وصول می‌کنند و درآمدهای دریافتی صرف آبادانی و توسعه استان و کشور می‌شود.

 

 

نظر شما