شناسهٔ خبر: 67621806 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان در گفت‌و‌گو با تقریب:

مجالس عزای حسینی موجب وحدت و انسجام است/ تشکیل شورای هیئات مذهبی و مداحان ویژه بانوان برای اولین بار در کردستان

حجت الاسلام جلیل مختاری نیا با بیان اینکه مردم شریف استان کردستان در مجالس عزای حسینی وحدت و انسجام خود را به رخ جهانیان می کشند؛ خاطرنشان کرد: تشکیل شورای هیئات مذهبی و مداحان ویژه بانوان برای ساماندهی امورات هیئات مذهبی و مداحان بانوان برای اولین بار در استان فعالیت خود را قبل از ماه محرم آغاز نموده است.

صاحب‌خبر -
حجت الاسلام جلیل مختاری نیا معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید الشهدا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با بیان اینکه مردم شریف استان کردستان در مجالس عزای حسینی وحدت و انسجام خود را به رخ جهانیان می کشند؛ اظهار کرد: بی‌شک تلاش‌های ارزشمند مردم عزیز و عزادار کردستان، مسئولان هیئات مذهبی، سخنرانان، مبلغین دینی شیعه و سنی و مداحان اهل‌بیت (ع) در راستای بیان صحیح حادثه عاشورا  و اهتمام بیش از پیش بر جهاد تبیین، موجب مجد و عظمت هرچه بیشتر این فرهنگ انسان‌ساز است.
 
حجت الاسلام مختاری‌نیا تصریح کرد: با توجه به جنگ غزه که مقام معظم رهبری فرمودند: "امروز مسئله ی بزرگ دنیای اسلام مسئله غزه است" و عملیات موفقیت آمیز وعده صادق که مصداقی از زندگی با آیه های قرآن کریم در کلان کشور بود و شاهد برکات آن بودیم؛ بازخوانی و بازیابی ایده مقاومت از طریق فرصت بی نظیر قیام مردم غزه و عملیات وعده صادق و نمایان شدن کارآمدی منطق مقاومت و دستاوردها و جهانی شدن گفتمان مقاومت و تأکید بر وحدت و انسجام جامعه به عنوان ثمره و لازمه مقاومت و مبارزه، خط محتوایی مدنظر در محرم است.
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: تمرکز بر این نمونه عملی از زندگی با آیه ها در لایه حکمرانی کلان کشور که مردم هم تجربه‌اش کردند و رویکرد محتوایی برای نشان دادن امام حسین (ع) به عنوان نماد و اسوه ای تمام عیار برای زندگی با آیه ها  می توان به سیره امام در مسیر خود از مدینه به مکه و کربلا که بارها در حوادث مختلف به آیات قرآن استناد می کردند اشاره کرد و نشان داد که سیره و رفتار ایشان تجلی عینی و عملی زندگی با آیه ها است.
 
وی در ادامه ابراز داشت: محرم امسال تعداد 500 نفر از مبلغین و مبلغات به همراه 700 نفر از مادحین به نقاط تبلیغی استان اعزام و با رویکرد محتوایی زندگی با آیه ها مشغول تبلیغ و تبیین می باشند.
 
حجت الاسلام مختاری‌نیا بیان کرد: ابتکارات جدید هیئات مذهبی تشکیل حسینیه کودک و نوجوان در کنار هیئات مذهبی و ارائه برنامه های ویژه کودک و نوجوان است که تعداد آنها امسال به 10 مورد در استان رسیده است.
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: تشکیل شورای هیئات مذهبی و مداحان ویژه بانوان برای ساماندهی امورات هیئات مذهبی و مداحان بانوان برای اولین بار در استان فعالیت خود را قبل از ماه محرم آغاز نموده است.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه بیش از 1500 مراسم روزانه در هیئات استان با برنامه های محتوایی ویژه برگزار می شود؛ ابراز داشت: ارائه مشاوره در حوزه های مختلف دینی، اعتقادی، اخلاقی و خانوادگی توسط مبلغین و مبلغات اعزامی مورد تأکید بوده و این عزیزان با استقرار در مساجد محل تبلیغ و مراکز جمعیتی این خدمات را ارائه می نمایند.
 
انتهای پیام/

نظر شما