شناسهٔ خبر: 67621682 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با جواد آرین‌منش

پزشکیان دولتی میانه‌رو و فراجناحی تشکیل می‌دهد

یک فعال سیاسی گفت: آقای پزشکیان چهره‌ای اصلاح‌طلب اما پایبند به اصول و فردی میانه‌رو است که هیچ وقت از نخواسته از چارچوب‌های نظام عدول کند و همواره روحیه‌ای قانونگرا داشته است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه‌نیوز - همه مسعود پزشکیان را فردی میانه‌رو می‌دانند؛ چهره‌ای که خودش هم می‌کوشد به همه بگوید که می‌خواهد هم در چارچوب‌های نظام فعالیت کند و هم آنکه به سمت افراط و تفریط نرود. او حالا در آستانه تشکیل دولتش قرار دارد و پرسش آن است که دولت او چگونه دولتی خواهد بود؟

جواد آرین‌منش، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «اول بگویم که انتخابات خوبی را پشت سر گذاشتیم؛ انتخاباتی که باعث شد جمع کثیری از کسانی که با صندوق‌های رأی قهر کرده بودند به انتخابات امیدوار شوند. از سوی دیگر بعد از مدت‌ها شاهد یک انتخابات واقعا رقابتی بودیم. پیروزی آقای پزشکیان هم تا همینجای کار آثار مثبتی داشته است؛ از جمله اینکه باعث ایجاد وحدت و انسجام ملی شده است. هم اهل سنت و هم بسیاری از اقوام برای رأی دادن به او پای صندوق آمدند و همین‌ها نشان‌ از افزایش وحدت ملی دارد».

او ادامه داد: «آقای پزشکیان چهره‌ای اصلاح‌طلب اما پایبند به اصول و فردی میانه‌رو است که هیچ وقت از نخواسته از چارچوب‌های نظام عدول کند و همواره روحیه‌ای قانونگرا داشته است. او بارها گفته که هدفش اجرای سیاست‌های کلی نظام است. با چنین اوصافی او حتما دولتی اعتدالی را شکل خواهد داد؛ دولتی که به نوعی فراجناحی خواهد بود. نگاه آقای پزشکیان کارشناسی است؛ بنابراین حتما از کارشناسی‌های زیادی در امور مختلف بهره می‌گیرد. از سوی دیگر او می‌داند که قرار است با مجلسی اصولگرا کار کند؛ بنابراین سعی خواهد کرد که وجه شاخص وزرای پیشنهادی‌اش هم تخصص باشد و هم اعتدال آنها».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «آقای پزشکیان دنبال توسعه روابط بین‌المللی است و برای توسعه روابط خارجی تلاش خواهد کرد. وقتی او چنین نگاهی دارد حتما از افرادی استفاده می‌کند که با اصل مذاکرات موافق باشند؛ خواه آقای ظریف یا آقای عراقچی یا چهره‌های با شبیه به اینها. طبیعی است که او از افراد تندروی استفاده نخواهد کرد زیرا نگاه خودش اینگونه نیست».

آرین‌منش در پایان گفت: «باتوجه به اینکه در کشور چالش‌های زیادی وجود دارد انتظار آن نیست که دولت بتواند یک‌شبه همه مشکلات را حل کند. فقر و فاصله طبقاتی زیادی در کشور وجود دارد و حتما سامان‌دهی به اوضاع اقتصادی کاری نیست که بشود در کوتاه‌مدت انجامش داد و باید صبر و حوصله کرد».

برچسب‌ها:

نظر شما