شناسهٔ خبر: 67621539 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بانوان تاثیرگذار آذربایجان شرقی معرفی شدند

تبریز-۲۴ بانوی تاثیرگذار استان آذربایجان شرقی در دومین کنگره استانی بانوان تاثیرگذار استان معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، تراب محمدی در اختتامیه این کنگره استانی، افزود: بانوان، نیمی از جمعیت دنیا را شامل می‌شوند در حالی که بر بیش از نیمی از جمعیت دنیا تأثیر می‌گذارند.

محمدی تاکید کرد: اگر بانوان بتوانند به اندیشه متعالی برسند و تفکرشان، اعتلای خود و جامعه باشد، در راه رشد گام بردارند و به رغم وجود موانع، این راه را ادامه دهند، تأثیر آن‌ها بر جامعه حتی بیشتر از مردان خواهد بود.

وی با بیان این‌که زنان در مواقع بسیاری باعث تغییر مسیر تاریخ شده‌اند، گفت: حضرت خدیجه (س)، حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) از جمله بانوانی بودند که از صدر اسلام بر طی کردن مسیر اسلام اهتمام ورزیدند و اگر نبودند، به طور قطع تاریخ اسلام و حتی دنیا تغییر می‌کرد.

محمدی افزود: همواره هدف کفار در دوران صدر اسلام و حتی پس از زمان شهادت امام حسین (ع) نابودی اسلام بود، اما جهاد تبیین حضرت زینب (س) باعث شد تا هدف قیام امام حسین (ع) برای بشریت بیان شود و امروز حسینی شدن و حسینی ماندن ما مدیون این بانو است.

وی تاکید کرد: امروز استقلال ایران، مدیون زنانی است که شجاعانه و ایثارگرانه قدم در راه اسلام گذاشتند و اثرات آن را مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان این‌که جوانان به دنبال الگو و افراد تأثیرگذار در حوزه معنویت، تخصص و تربیت در هر قشر هستند، ادامه داد: تأثیر زنان امروزی بیشتر از گذشته بوده و به همین جهت نیز استکبار جهانی و سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی آن‌ها سعی دارند تا زنان و بانوان جهان سوم به خصوص شیعه و کشور ایران را به تباهی بکشند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به رشد بانوان در تمامی عرصه‌های دوران بعد از انقلاب، گفت: استکبار جهانی به دنبال به انحراف کشاندن این عنصر مهم و ارزشمند است تا زنان ما را مانند زنان جامعه خود به کالا تبدیل کند.

وی خاطرنشان کرد: در کشورهای غربی، ارزشی به زنان نمی‌دهند و خانواده مفهوم ندارد و حتی در شناسنامه کودکان نیز نام پدر نوشته نمی‌شود.

وی با بیان این‌که زنان ایران در سال‌های آینده در کل جهان گفتمان سازی می‌کنند، اظهار کرد: در دوران قبل از انقلاب فقط ۱۵ درصد از پزشکان، زن بودند در حالی که اکنون بیش از ۴۰ درصد پزشکان کشور، زن هستند و حتی ۵۵ درصد دانشجویان دانشگاه‌های کشور را دختران شامل می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت هشت هزار و ۵۰۰ نویسنده زن و ۸۰۰ ناشر زن در حالی که پیش از انقلاب فقط ۵۰۰ نویسنده زن داشتیم و هیچ ناشر زنی وجود نداشت، گفت: تمامی این شرایط و رشدها در سایه فراهم کردن زیرساخت‌ها توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

محمدی با بیان این‌که دنیای استکبار از هر راهی تلاش می‌کند تا نام مقدس مادر را از زندگی مردم و خانواده‌ها حذف کند، تاکید کرد: مادر در ایران، محور وحدت و انسجام خانواده است. مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز گفت: زن در جامعه نقش ارزشمندی دارد که اگر این نقش فراموش شود، در عرصه‌های زیادی با ضرر و زیان مواجه می‌شویم.

زهرا کوهی با اشاره به دایره اثرگذاری بالای زن در جامعه، افزود: ۲۲ درصد بانوان دارای شغل رسمی هستند اما بخش قابل توجهی از زنان جامعه نیز به عنوان فعال فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و کارآفرین فعالیت دارند که بنا به احساس نیاز و ضرورت جامعه در این مسیر حرکت می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت نقش کنشگری زن در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد: نخستین مرحله این اقدام از درون خانواده شروع می‌شود. کوهی با اشاره به دومین کنگره بانوان تأثیرگذار در استان، گفت: حدود هزار و ۷۰۰ نفر از بانوان موفق استان در سایت کنگره ثبت نام کردند.

نظر شما