شناسهٔ خبر: 67620999 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

درخواست حماس از دیوان بین‌المللی کیفری/ اسرائیل محکوم می‌شود؟

ایرنا : جنبش حماس از دادگاه بین‌المللی کیفری خواسته است تا رفتار هولناک نظامیان رژیم صهیونیستی در غزه را که از سوی سران ارتش این رژیم حمایت می‌شوند، بررسی کند.

صاحب‌خبر -

بر اساس این گزارش، جنبش حماس به تصاویری استناد کرده است که نظامیان صهیونیست در آنها وحشیانه‌ترین جنایات علیه فلسطینی‌ها از جمله تیراندازی به غیرنظامیان و آتش زدن خانه‌ها را به نمایش می‌گذارند.

حماس گفته است که اقدامات نظامیان صهیونیست برای سرگرمی آنها انجام می‌شود و زنان، کودکان و افراد مسن را هدف قرار می‌دهد.

جنبش حماس افزوده است که این اقدامات ننگی بر چهره بشریت و جامعه بین المللی است و باید توسط دادستان اصلی دیوان بین المللی کیفری بررسی شود.

به گزارش ایرنا، عملیات مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) که به عملیات «طوفان الاقصی» معروف است، ضعف و ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی را بیش از پیش آشکار کرده است.

این در حالی است که با گذشت بیش از ۹ ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما