شناسهٔ خبر: 67620900 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

حسن عزالدین، نماینده پارلمان لبنان در گفت‌وگو با «جام‌جم» تصریح کرد

اسرائیل؛ بازنده نهایی جنگ با لبنان

رژیم اشغالگر صهیونیستی روز به روز در برابر مقاومت زمینگیرتر می‌شود. در این میان، تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر گسترش جنگ با لبنان، با پاسخ قاطعانه و عملیاتی رزمندگان مقاومت همراه شده و سایه ترس و وحشت را بیش از هر زمان دیگری بر ارتش این رژیم اشغالگر مستولی ساخته است.

صاحب‌خبر -
بسیاری‌ازاستراتژیست‌ها وتحلیلگران صهیونیست متفق‌القول هستندکه مقاومت اسلامی لبنان نه‌تنهاقواعدجنگ منظم بارژیم صهیونیستی را به‌خوبی می‌داند،بلکه درهرگونه جنگ نامنظمی بااین رژیم نیزبرنده میدان بوده، توانایی‌های خود را دربزنگاه‌های مهم و سرنوشت‌ساز روخواهدکرد. دراین‌خصوص گفت‌و‌گویی باحسن عزالدین،نماینده پارلمان لبنان صورت داده‌ایم که ازنظرتان می‌گذرد:

طی هفته‌های اخیر شاهد بروز اختلافات عدیده‌ میان سران رژیم صهیونیستی درخصوص حمله به لبنان و تبعات آن هستیم. تحلیل شما در این موضوع چیست؟
این اختلافات، نشات گرفته از آگاهی‌بخش مهمی از نظامیان و مقامات امنیتی این رژیم نسبت به توانایی‌های حزب‌ا... لبنان است. در جنگ 33 روزه سال2006میلادی نیز دربسیاری از گلوگاه‌ها و بزنگاه‌های نبرد، حزب‌ا... تمامی معادلات را به ضرر صهیونیست‌ها تغییر داد و راهکارهایی فوری و پیچیده را در مواجهه با دشمن طراحی کرد. اکنون، در بحبوحه جنگ غزه مشاهده می‌کنیم که صهیونیست‌ها در رسیدن به اهداف خود در این منطقه (نوار غزه) ناکام مانده و محاسبات آنها قبل از آغاز جنگ در میدان تحقق نیافته است. آنها در چنین شرایطی از جنگ با حزب‌ا...سخن می‌گویند!دراینجا میدان سخن می‌گوید نه ادعا. رژیم صهیونیستی و آمریکا علی‌رغم تمامی ادعاهایی که درخصوص اشراف اطلاعاتی و نظامی وامنیتی خود در منطقه دارند، به بازندگان بزرگ عملیات تجسس هدهد حزب‌ا... بر فراز اراضی اشغالی تبدیل می‌شوند. 

به عملیات پهپاد هدهد در اراضی اشغالی و ناتوانی دشمنان در ردگیری و هدف قرار دادن آن اشاره کردید. این مسأله چه پیام روشنی برای تل‌آویو به همراه داشته است؟
پیام این عملیات مشخص است. حزب‌ا... به کل اراضی اشغالی دسترسی داشته و آن را در تیررس خود دارد. رصد حزب‌ا... از نقطه به نقطه اراضی اشغالی فوق‌العاده است. جبهه مقاومت در برابر تهدیدها تضعیف نخواهد شد و در برابر همه چالش‌ها مقاوم است. دشمنان اسرائیلی و آمریکایی در مقابل اطلاعات و توانایی‌هایی که دارند، از مقابله با پهپاد مقاومت که به اهداف خود می‌رسد و مواضع آنها را تخریب می‌کند، ناتوان هستند. دست برتر از آن مقاومت باقی خواهد ماند.حزب‌ا... لبنان در ترسیم و تعیین اهداف عملیاتی کاملا دقیق عمل می‌کند و این اهداف را نیز محقق خواهد ساخت. این همان رمز موفقیت میدانی مقاومت لبنان در برابر دشمن صهیونیستی و حامیان آن محسوب می‌شود. ما نسبت به پیروزی خود در هرگونه نبردی با دشمن صهیونیستی ایمان داریم و در صورتی که رژیم اشغالگر قدس به کشورمان تجاوز کند، هماهنگ و قدرتمندانه مقابل این رژیم خواهیم ایستاد. در آن زمان، تل‌آویو متوجه خطای خود در بروز هر جنگی خواهد شد اما دیگر برای این رژیم دیر است. 

گسترش جنگ از غزه به لبنان، چه تاثیری بر رژیم اشغالگر قدس در ابعاد داخلی و منطقه‌ای خواهد گذاشت؟ آیا نتانیاهو می‌تواند با استناد به این جنگ فرضی، از بحران فرار کند؟
حتی استراتژیست‌های مطرح در اراضی اشغالی نیز می‌گویند در حالی که صهیونیست‌ها به اهداف خود در غزه نرسیده‌اند، گسترش دامنه جنگ فقط منجر به تشدید هزینه‌ها و در نتیجه، نابودی رژیم اشغالگر قدس خواهد شد. در اینجا موضوع بر سر آغاز جنگ نیست، زیرا هر بازیگری می‌تواند یک جنگ یا بحران را آغازکند. با این حال آنچه موضوعیت دارد، ادامه جنگ و متعلقات آن است. دشمن صهیونیستی شاید بتواند جنگی فراگیر و گسترده در منطقه ایجاد کندوبازیگران مختلف رادرگیرآن سازداماقطعا قادر به مدیریت این صحنه نبرد نخواهد بود و باید با عواقب وتبعات شکست سنگین دراین آوردگاه دست وپنجه نرم کند.بارها عنوان شده که مقاومت لبنان قاعده منازعه با دشمن صهیونیستی رامی‌داند و موازنه قدرت درمنطقه نیزبه سود جبهه مقاومت پیش می‌رود. در چنین وضعیتی هرگونه خطای رژیم اشغالگر، صرفا منجربه گسترش عمق ودامنه بحران در تل‌آویو و حتی در میان حامیان این رژیم مانند آمریکا خواهد شد. این یک گزاره مسلم است و نگرانی متحدان تل‌آویو در این خصوص نیز به همین دلیل بروز پیدا کرده است. 

نظر شما