شناسهٔ خبر: 67620461 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

ساوت‌گیت: حالا باید بهترین تیم جام را ببریم

گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی انگلیس، پس از پیروزی دراماتیک 2-1 مقابل هلند و راهیابی به دومین فینال یورو متوالی، در گفتگو با "آی‌تی‌وی اسپورت"، به صحبت درباره عملکرد تیمش و بازی آتی مقابل اسپانیا پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، امشب در چارچوب مرحله نیمه نهایی یورو 2024، هلند و انگلیس به مصاف هم رفتند. بازی با برتری هلند آغاز شد و این تیم در دقیقه 7 توسط ژاوی سیمونز به گل اول دست یافت. اما انگلیس در دقیقه 18 با پنالتی هری کین بازی را به تساوی کشاند. در ادامه بازی، هر دو تیم موقعیت‌های گلزنی داشتند، اما هیچکدام نتوانستند از فرصت‌های خود استفاده کنند. بازی تا دقیقه 91 با نتیجه 1-1 مساوی دنبال می‌شد تا اینکه در یک ضدحمله برق‌آسا، انگلیس به گل برتری دست یافت. واتکینز که در دقیقه 81 به جای هری کین، کاپیتان و گلزن برتر انگلیس، به میدان آمده بود، در 13 دقیقه حضور خود، تأثیری غیرقابل انکار بر روند بازی گذاشت و به عنوان ناجی تیمش در این دیدار حساس ظاهر شد. او در دقیقه 91 با یک حرکت انفرادی تماشایی و شوت دقیق، دروازه هلند را باز کرد و گل دوم انگلیس را به ثمر رساند.

2052733

ساوت‌گیت با اشاره به عملکرد خوب بازیکنانش گفت: "ما واقعاً عالی بازی کردیم. بازی پیچیده‌ای بود و مجبور شدیم به خصوص از نظر دفاعی، دائماً خودمان را وفق دهیم. ما باید در تمام طول بازی انعطاف‌پذیر می‌بودیم و بازیکنان تصمیم‌های فوق‌العاده‌ای گرفتند. رسیدن به فینال، پاداش تلاش‌های این بازیکنان است و برای کل تیم احساس خوشحالی می‌کنم."

ساوت‌گیت درمورد تعویض‌های خود، به ویژه تعویض هری کین با اولی واتکینز، گلزن برتری بخش، توضیح داد: "مهم‌ترین نکته این است که کل تیم برای ورود به زمین آماده باشند. از نظر انرژی احساس می‌کردیم که کمی فشار را از دست می‌دهیم و هری هم مصدوم شد. اولی می‌تواند به خوبی پرس کند و با سرعت در عمق نفوذ کند. احساس می‌کردیم زمان مناسبی برای امتحان کردن اوست. برای درخشش اولی در این لحظه بسیار خوشحالم."

ساوت‌گیت با اشاره به رویارویی آتی با اسپانیا، گفت: "اینکه بتوانم انگلیس را به اولین فینال خارج از خانه برسانم، فوق‌العاده افتخار می‌کنم. حالا می‌خواهیم مقابل تیم اسپانیا که بهترین تیم این تورنمنت بوده، به پیروزی برسیم. کار سختی خواهد بود."

2052734

ساوت‌گیت در ادامه به عملکرد تیمش در طول بازی اشاره کرد و گفت: "فکر نمی‌کنم امشب استحقاق عقب افتادن را داشتیم. به نظر من در تمام طول بازی با توپ عالی بودیم – [گل هلند] یک اتفاق بود. از کیفیت بازی تیمم بسیار راضی هستم. مطمئن نیستم که انگلیس تا به حال مقابل هلند 60 درصد مالکیت توپ داشته باشد."

سرمربی انگلیس در مورد بازی مقابل اسپانیا که بر پایه حفظ توپ استوار است، گفت: "اول باید توپ را از آن‌ها بگیریم! آن‌ها پرسینگ خیلی خوبی دارند، بنابراین باید با توپ فوق‌العاده باشیم و بدون توپ هم باید استثنایی ظاهر شویم. اما این فینال است و انتظار همین را دارید."

ساوت‌گیت با اشاره به تجربه فینال یورو 2020 گفت: "وقتی این کار را قبول کردم، دو سال سابقه‌ی سرمربی‌گری در لیگ برتر را داشتم؛ حالا بیش از 100 بازی ملی تجربه کرده‌ام و چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام. از هر تجربه‌ای که پشت سر می‌گذارید، درس می‌گیرید. فینال قبلی اولین فینال یورو ما بود؛ همه چیز را درست انجام ندادیم، اما این بار سعی می‌کنیم بهتر باشیم."

نظر شما