شناسهٔ خبر: 67620323 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در نشست بررسی وضعیت نابرابری آموزش عالی در ایران مطرح شد؛

ضرورت اجرايي‌سازي اصل سي‌ام قانون اساسي

صاحب‌خبر -
ضرورت اجرايي‌سازي اصل سي‌ام قانون اساسي
خبرگزاری آریا - نشست تخصصی «بررسی وضعیت نابرابری آموزش عالی در ایران براساس داده‌ها و شواهد آماری» برگزار و در آن بر ضرورت اجرایی‌سازی اصل سی‌ام قانون اساسی تأکید شد.

به گزارش سرویس سیاسی آریا به نقل از خانه ملت ؛ نهمین نشست از سلسله نشست‌های نقش دولت در تأمین مالی آموزش عالی با موضوع «بررسی وضعیت نابرابری آموزش عالی در ایران: براساس داده‌ها و شواهد آماری» در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.
این نشست که پیرامون اصل سی‌ام قانون اساسی و ضرورت اجرایی‌سازی آن برنامه‌ریزی شده بود، با حضور بهروز طهماسب کاظمی، معاون پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، پژوهشگران دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ، دفتر مطالعات بخش عمومی و سایر علاقه‌مندان برگزار شد.
در این نشست، پس از بیان مفروضات با اتکا به مطالعات بین‌المللی، داده‌های بودجه خانوار سازمان آمار کشور، داده‌های مربوط به 20 هزار داوطلب پذیرفته شده نهایی به‌ همراه دهک درآمدی خانوار آن‌ها توسط سخنران جلسه؛ پیرامون نرخ پوشش تحصیلی و نسبت‌های نابرابر آن در دهک‌های مختلف به تفکیک نوع دانشگاه، نقش تحصیلات والدین، درآمد خانوار، سهم دهک‌های درآمدی از جمعیت دانشجویان و به تفکیک نوع دانشگاه (دولتی و غیردولتی)، توزیع دهک‌ها در رتبه‌های پذیرفته‌شدگان کنکور به تفکیک گروه آموزشی و سهمیه مناطق، هزینه سرانه آموزشی فرزندان در مقطع متوسطه دوم و... بحث و گفت‌وگو شد.
همچنین حاضرین در نشست به فراخور نکات خود را پیرامون مباحث مطرح شده بیان کردند و در پایان نیز نتایج کلیدی و راهکارهای پیش‌رو از سوی سخنران ارائه شد./
پایان پیام

نظر شما