شناسهٔ خبر: 67620321 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

جایگاه نخست هرمزگان در صید آبزیان

دنیای‌اقتصاد – بندرعباس : مدیرکل شیلات هرمزگان از کسب رتبه نخست صید کشور در سال ۱۴۰۲ توسط شیلات هرمزگان با صید بالغ بر ۳۶۶‌هزار تن خبر داد. مسعود بارانی گفت: ارتزاق بالغ بر ۴۰‌هزار خانوار هرمزگانی از طریق فعالیت‌‌‌های صید و صیادی تامین می‌شود.

صاحب‌خبر -

وی تصریح کرد: هرمزگان با برخورداری از ۱۹ بندر صیادی، ۲۲ موج‌شکن مردمی و بالغ بر ۴۰ مرکز تخلیه صید با حدود۷هزار شناور صیادی در قالب حدود ۷۵ تعاونی صیادی جایگاه مهمی را در صید و صیادی کشور به خود اختصاص داده است.

بارانی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار و ارزیابی‌‌‌های صورت‌گرفته در سازمان شیلات ایران در سال ۱۴۰۲، صیادان استان هرمزگان موفق به صید بالغ بر ۳۶۶‌هزار تن صید انواع آبزیان، همچنین کسب رتبه اول صید کشور شدند که گامی مهم در تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری است.

 مدیرکل شیلات هرمزگان میزان صید سال گذشته را بالغ بر ۳۲۱‌هزار تن دانست و گفت: در سال ۱۴۰۲ شاهد رشد بیش از ۴۰‌هزار تنی بوده‌‌‌ایم. بارانی تصریح کرد: شیلات استان در زمینه حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان اقدامات خوبی انجام داده است که از این میان می‌توان به آغاز عملیات اجرایی احداث سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در سه شهرستان جاسک، بندرلنگه و قشم، احداث بالغ بر ۵هزار قطعه ‌سازه زیستگاه مصنوعی در آب‌‌‌های استان هرمزگان و همچنین رهاسازی بالغ بر ۳۰ میلیون قطعه بچه میگو و ماهی بومی در هرمزگان اشاره کرد.

 

نظر شما