شناسهٔ خبر: 67620252 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

تصادف خودروی خودران با عابر پیاده

دنیای اقتصاد : یک خودروی بدون راننده‌ (خودران) متعلق به سرویس حمل‌ونقل در چین با یک عابر پیاده که طبق گزارش‌ها در حال عبور غیرمجاز از خیابان بوده، برخورد کرد.

صاحب‌خبر -

«بایدو»، غول فناوری چینی و اداره‌کننده‌ این خودرو، به رسانه‌های چینی گفت که خودرو با سبز شدن چراغ راهنمایی شروع به حرکت کرده و برخوردی جزئی با عابر پیاده‌ای داشته که در حال عبور از چراغ قرمز عابران بوده است.بایدو اعلام کرد فرد آسیب جسمی ظاهری نداشته و به بیمارستان منتقل شده است.روزنامه‌ انگلیسی‌زبان «شانگهای دیلی» در پستی نوشت اکثر نظرات در شبکه‌های اجتماعی به نفع بایدو بوده‌ و به این نکته اشاره کرده‌اند که عابر پیاده قانون را زیر پا گذاشته است.

در همین حال، خبرگزاری مالی چین به نقل از یک کارشناس گفت این فناوری ممکن است در مواجهه با رفتارهای غیرمعمول مانند سایر وسایل نقلیه یا عابران پیاده‌ای که قوانین راهنمایی و رانندگی را نقض می‌کنند، محدودیت‌هایی داشته باشد.بایدو، شرکت موتور جست‌وجو و هوش مصنوعی (AI) مستقر در پکن، پیشرو در توسعه‌ فناوری رانندگی خودکار در چین است. بزرگ‌ترین عملیات «روبسی‌تاکسی» این شرکت با ۳۰۰خودرو در شهر «ووهان»، یکی از شهرهای مهم مرکز چین که در اوایل سال ۲۰۲۰اولین شیوع عمده‌ کووید-۱۹ را در جهان تجربه کرد، مستقر است.

به گزارش ایسنا از یورونیوز، سرویس حمل‌ونقل این شرکت همچنین در بخش‌های محدودتری از سه شهر دیگر چین یعنی «پکن»، «شنژن» و «چونگ‌کینگ» فعال است.این شرکت در ماه مه از نسل ششم تاکسی بدون راننده‌ خود رونمایی کرد و گفت که هزینه‌ آن را به میزان بیش از نصف کاهش داده و به کمتر از ۳۰هزار دلار رسانده است.

 

نظر شما