شناسهٔ خبر: 67619427 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

دستور ترک اسرائیل در غزه بر ویرانی‌ها می‌افزاید

اقتصادنیوز: استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد: سطح درگیری و ویرانی که در روزهای اخیر در غزه همزمان با ادامه مذاکرات آتش‌بس، شاهد آن هستیم، واقعاً تکان دهنده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: دفتر هماهنگی امور بشردوستانه هشدار داده است که دستور اسرائیل به مردم برای ترک شهر غزه، تنها به درد و رنج گسترده خانواده‌های فلسطینی دامن می‌زند که بسیاری از آنها بارها آواره شده‌اند. این غیرنظامیان باید محافظت شوند و نیازهای ضروری آنها باید برآورده شود.

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: همه طرف های درگیر در این درگیری باید همیشه به قوانین بین المللی بشردوستانه احترام بگذارند. سطح درگیری و ویرانی که در روزهای اخیر با ادامه مذاکرات آتش‌بس شاهد آن هستیم، واقعاً تکان دهنده است.

دوجاریک افزود: مهند هادی، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه ما در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، که دیروز برای سومین بار در نوار غزه حضور داشت و در اوایل امروز به دبیر کل سازمان ملل گزارش داد گفت که که هنگام ورود و خروج از غزه از گذرگاه کرم شالوم، شاهد برهم خوردن نظم و امنیت عمومی بوده است. او گروه هایی از مردان را دیده که چوب دستی داشتند و منتظر کامیون ها بودند تا از گذرگاه کرم شالوم به سمت غزه بروند. تمام کامیون هایی که او از کنار آنها عبور کرد، آسیب زیادی دیده بودند و شیشه جلو، آینه و کاپوت آنها شکسته شده بود.

خبر مرتبط
اسرائیل دست به دامن جنگ روانی در غزه شد/ توزیع اعلامیه ترک غزه

اقتصادنیوز: وزارت امور داخلی فلسطین در نوار غزه تأکید کرد اقدام رژیم اسرائیل در پخش اعلامیه از طریق هواپیماهای نظامی و درخواست از اهالی غزه برای ترک خانه‌هایشان، در چارچوب جنگ روانی انجام می گیرد.

سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل همچنین کیسه های آرد برنامه جهانی غذا و آنروا را مشاهده کرد که در کنار جاده ای که از گذرگاه خارج می شد، پراکنده شده بود. او همچنین دیده است که شهر خان یونس تا حد زیادی تبدیل به شن و ماسه شده و تخریب شده است و هر ساختمانی که می دید به نوعی یا شکلی آسیب دیده بود.

دوجاریک همچنین گفت: در همین حال، فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل (آنروا) امروز گفت که چهار مدرسه در چهار روز گذشته در غزه مورد حمله قرار گرفته است. او گفت که از زمان شروع جنگ، دو سوم ساختمان های مدارس آنروا در غزه - که در حال حاضر به عنوان پناهگاه برای آوارگان استفاده می شود، آسیب دیده اند. برخی بمباران شده اند و بسیاری به شدت آسیب دیده اند.

خبر مرتبط
جزئیات تازه از پرونده آتش‌بس غزه و دور تازه مذاکرات در دوحه

اقتصادنیوز:‌ پس از یک دور از گفتگو های فشرده در قاهره، از امروز چهارشنبه نشستی چهارجانبه با حضور هیئت های مصر، آمریکا، قطر و رژیم صهیونیستی در دوحه آغاز شد.

نظر شما