شناسهٔ خبر: 67619252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد؛

آمادگی کامل همه دستگاه‌های کرمانشاه جهت میزبانی از زوار اربعین

کرمانشاه- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آمادگی کامل همه دستگاه‌های این استان برای میزبانی شایسته از زوار اباعبدالله الحسین (ع) خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود قلعه سفیدی عصر چهارشنبه در جلسه شورای سیاست گذاری سلامت و کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی (ع) و کارگروه پدافند زیستی استان کرمانشاه، اظهار کرد: اربعین موضوع جهان اسلام است و باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشیم و همانند سال‌های قبل همه سیستم‌ها و دستگاه‌ها می‌بایست آمادگی کامل داشته باشند تا میزبان شایسته برای زوار باشیم.

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه دروازه ورود به کربلا است، افزود: در بحث اربعین طی سال‌های اخیر اقدامات زیر ساختی خوبی در این استان انجام شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: موضوع بهداشت، درمان و امنیت طی ایام اربعین جایگاه بالایی دارد و هر سال باید بهتر از سال گذشته باشد.

قلعه سفیدی خاطر نشان کرد: توجه به ترافیک و رفع مشکلات موجود در جاده‌های مسیر به ویژه کمربندی بیستون و ازدحام در ماهیدشت و حمیل باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود اربعین سال جاری ۲ میلیون زائر حسینی (ع) به این استان بیایند، تاکید کرد: برنامه‌ریزی دقیقی باید در این راستا انجام شود.

قلعه سفیدی ادامه داد: اربعین سال جاری ۱۰ روز زودتر از سال گذشته است و پیش بینی شده گرمای هوا طی ایام اربعین شدت می‌باید، لذا می‌بایست تمهیدات لازم جهت جلوگیری از گرمازدگی انجام شود.

به گفته وی، بیماری‌های مختلف، سگ‌های ولگرد، دفع زباله، توجه به بهداشت موکب‌ها، بهداشت آب و فاضلاب از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

نظر شما