شناسهٔ خبر: 67619218 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

(ویدئو) خشم ۲۰۰ میلیون دلاری پوتین علیه اوکراین با ۳۸ موشک کروز و هایپرسونیک (ویدئو) خشم ۲۰۰ میلیون دلاری پوتین علیه اوکراین با ۳۸ موشک کروز و هایپرسونیک

بر اساس گزارش ها، ولادیمیر پوتین بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای حمله موشکی ترسناک روز دوشنبه به ساختمان هایی در شهر کی یف، از جمله یک بیمارستان کودکان در این شهر، هزینه کرده است، حمله ای که دستکم ۴۱ کشته برجای گذاشت. نیروهای روسیه در این حمله از یک سری موشک های هایپرسونیک و شش موشک ۶ تنی ضد کشتی

صاحب‌خبر -

بر اساس گزارش ها، ولادیمیر پوتین بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای حمله موشکی ترسناک روز دوشنبه به ساختمان هایی در شهر کی یف، از جمله یک بیمارستان کودکان در این شهر، هزینه کرده است، حمله ای که دستکم ۴۱ کشته برجای گذاشت.

نیروهای روسیه در این حمله از یک سری موشک های هایپرسونیک و شش موشک ۶ تنی ضد کشتی استفاده کرده اند که واکنش های تندی را در میان کشورهای عضو ناتو بدنبال داشته است.

110_11zon (2)

 

111_11zon (2)

فیلم‌های ترسناک نشان می‌دهند که این موشک ها با اهداف عمدتاً غیرنظامی شان در شهر کی یف برخورد می کنند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت روسیه روز دوشنبه پنج شهر را در یک “نسل کشی” مورد حمله قرار داده است. او خواستار پاسخ مسکو “به خاطر تمام جنایاتش” علیه مردم، کودکان و بشریت شده. آندری یرماک، رئیس دفتر وی، روسیه را به “هدف قرار دادن عمدی” کودکان متهم کرد

وزیر بهداشت اوکراین گفت که حداقل سه کودک بیمار در هنگام انجام این حملات زیر تیغ جراحی قلب باز بوده اند. بر اساس داده های نیروی هوایی اوکراین، در مجموع، از ۳۸ موشک مختلف در این حمله استفاده شده بود.

112_11zon (2)

به ادعای فوربس، هزینه این موشک ها بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار بوده است. این موشک ها شامل یک موشک هوابالستی Kh-47M2 “Kinzhal”، چهار موشک بالستیک Iskander-M، یک موشک کروز ۳M22 “Zirkon” و سه موشک هواپرتاب هدایت شونده Kh-59/Kh-69 بودند. علاوه بر این ها، موجی از ۱۳ موشک کروز Kh-101 و ۱۴ موشک کروز Kalibr نیز به سمت شهر کی یف شلیک شده بودند. یک جفت موشک کروز غول پیکر ۱۲ متری Kh-22 نیز شلیک شد – که باعث ویرانی ساختمان هایی در کی یف شد.

نیروی هوایی اوکراین مدعی شد که ۳۰ فروند از ۳۸ فروند موشک شلیک شده را سرنگون کرده است. ارتش پوتین موشک های کروز خود را در ارتفاعات پایین پرتاب می کند تا از شناسایی سریع توسط سیستم های پدافند هوایی جلوگیری کند. سرهنگ یوری ایحنات، سخنگوی سابق نیروی هوایی اوکراین گفت که بسیاری از این موشک ها در ارتفاع ۵۰ متری از سطح زمین به پرواز درآمده اند.

منبع: روزیاتو

منبع: faradeed-196799

نظر شما