شناسهٔ خبر: 67619172 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده سازمان سنجش در مرکزی خبر داد؛

رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب در نوبت دوم آزمون سراسری در مرکزی

اراک-نماینده سازمان سنجش در استان از برگزاری آزمون های سراسری با رقابت ۱۶۵۷۹ داوطلب در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی خدایی مطلق اظهار کرد: نوبت دوم آزمون سراسری امسال همزمان با ۱۷۴۷ حوزه اصلی، در ۴۰۸ شهرستان کشور صبح و بعد از ظهر روز پنجشنبه ۲۱ تیر و صبح روز جمعه ۲۲ تیر در ۱۵ حوزه در ۱۲ شهرستان استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجموع داوطلبان آزمون سراسری مرکزی ۱۶۵۷۹ نفر هستند، افزود: از تعداد کل شرکت کنندگان در این آزمون ۵۸۶۹ نفر را آقایان و ۱۰۷۱۰ نفر را خانم‌ها تشکیل داده‌اند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان مرکزی با اشاره به آمار داوطلبان به تفکیک هر گروه آزمایشی، گفت: در مجموع ۱۸۹۳ داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی در استان با یکدیگر رقابت می‌کنند که از این تعداد ۱۳۴۶ داوطلب خانم و ۵۴۷ داوطلب آقا هستند.

وی ادامه داد: در گروه آزمایشی علوم ریاضی نیز ۱۱۷۹ داوطلب روی صندلی رقابت می‌نشینند که از این تعداد ۳۸۶ خانم و ۷۹۳ داوطلب آقا هستند.

خدایی مطلق ادامه داد: در نوبت عصر روز پنجشنبه نیز گروه‌های آزمایشی هنر با ۳۸۸ داوطلب و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با ۶۸۸ داوطلب در حوزه‌های امتحانی استان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی افزود: در گروه آزمایشی علوم تجربی ۳۶۱۹ داوطلب با هم رقابت می‌کنند که از این میزان ۲۱۸۶ داوطلب خانم و ۱۴۳۳ داوطلب آقا حضور خواهند داشت.

نظر شما