شناسهٔ خبر: 67618747 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

فوتبال در جهان

پدیده 16 ساله بارسا مسی را در 16 سالگی جا گذاشت/ قصه عجیب عکس نوزادی یامال با لیونل مسی

لامین یامال، ستاره ۱۶ ساله بارسلونا نشان داد از الگوی فوتبالی اش بهتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، آمار نشان می‌دهد لامین یامال ۱۶ ساله خیلی بهتر از لیونل مسی ۱۶ ساله است.

یامال تاکنون ۶۰ بازی برای تیم اول بارسلونا انجام داده اما مسی در ۱۶ سالگی هیچ بازی رسمی در تیم اول نداشت.

یامال از سال ۶ سالگی وارد آکادمی لاماسیا شد و برای مدت ۹ سال در این آکادمی ماند و بعد از آن سریع وارد تیم دوم بارسلونا شد.

ستاره مراکشی الاصل تنها یک فصل در تیم بارسلونای ۲ نیاز داشت تا توانایی هایش را نشان دهد و به تیم اول و زیرنظر ژاوی وارد شود.

بر اساس گزارش سایت اسکور ۳۶۰، یامال ۱۶ ساله در رده ملی ۱۳ بازی دارد و ۳ گل به ثمر رسانده اما مسی ۱۶ ساله نه بازی ملی و نه گل ملی دارد.

یامال در این سن ۷ گل برای بارسلونا زده و ۳ پاس گل داده در مقابل مسی در این سن در تیم دوم بارسلونا حضور داشت و تنها ۵ بازی انجام داده که نه گلی زده و نه پاس گلی داده است.

لیونل مسی و یامالععکس بچگی یامال با لیونل مسی

قصه عجیب عکس نوزادی یامال با لیونل مسی؛ ستاره‌ای که جا پای اسطوره آرژانتینی می‌گذارد

لامین یامال، ستاره این روزهای اسپانیایی‌هاست و ماتادورها از داشتن این جواهر ۱۶ ساله خرسند و شادمان هستند. کسی که با گلزنی در مقابل فرانسه در نیمه نهایی یورو ۲۰۲۴، هم کشورش را به دیدار پایانی این رقابت‌ها رساند و هم رکورد جوان‌ترین گلزن تاریخ جام ملت‌های اروپا را به خود اختصاص داد.

اما این ستاره جوان داستان زندگی عجیبی داشته است. او در کاتالونیا از پدری مراکشی و مادری اهل گینه متولد شده، اما خوش شانس بوده که در آکادمی باشگاه بارسلونا رشد کرده است.

تازه خوش‌شانسی‌های او به همین جا ختم نمی‌شود. در سال ۲۰۰۷ یونیسف یک قرعه‌کشی برگزار کرد که برنده می‌توانست با ستارگان باشگاه بارسلونا عکس بگیرد. قرعه به نام این نوازد و مادرش افتاد و لامین در حالی که در یک تشت آب نشسته بود برای نخستین بار با لیونل مسی رو به رو شد.

این نخستین مواجهه لیونل مسی با لامین یامال استJoan Monfort/Copyright 2024 The AP. All rights reserved.

لیونل مسی و یامالععکس بچگی یامال با لیونل مسی

خوآن مونفرت عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس که عکس‌های مربوط به آن روز را ثبت کرده ماجرا را چنین روایت می‌کند: «مسی فردی بسیار درونگرا و حتی خجالتی است. او در حال بیرون آمدن از رختکن بود که ناگهان خود را در رختکن دیگری دید که در آن یک نوزاد درون یک وان پلاستیکی پر از آب قرار داده شده بود.»

مونفرت در ادامه می‌گوید که مسی که آن زمان ۲۰ سال داشته حتی نمی‌دانسته چگونه باید نوزاد را نگه دارد. با این حال یامال در نخستین روزهای زندگی خود این توفیق را پیدا کرد که اگر نه بزرگ‌ترین، یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان او را در آغوش گرفته و شاید نبوغ و استعداد فراانسانی‌اش به لامین نوزاد منتقل شده است.

عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس که این تصاویر را ثبت کرده می‌گوید مسی حتی نمی‌دانسته چگونه باید کودک را در آغوش بگیرد.

یامال در ادامه به آکادمی فوتبال بارسلونا راه یافت و پله پله مراحل ترقی را طی کرد. او با وجود سن بسیار پایین به تیم اصلی بارسلونا راه یافت و حالا بسیاری او را لیونل مسی آینده آبی و اناری‌ها می‌نامند.

بعد از درخشش یامال در مسابقه برابر فرانسه که او را با ۱۶ سال و ۳۶۲ روز به جوان‌ترین گلزن تاریخ مسابقات جام ملت‌های اروپا تبدیل کرد، تصویر نمادین لیونل مسی با یامال بار دیگر در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و حالا برای بسیاری قابل توجه است که چگونه چنین اتفاقی ممکن است رخ دهد و این نوزاد که روزگاری در آغوش مسی قرار گرفته بود، حالا گویی قرار است با پیراهن بارسلونا پای جای اسطوره ابدی این تیم بگذارد.

یاشار سلطانی بیوگرافی یاشار سلطانی

نظر شما