شناسهٔ خبر: 67617556 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

اولین واکنش مسکو به اظهارات بلینکن/ واشنگتن سردسته «تبهکاران جنگی» است

ايسنا : در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر آغاز فرایند تحویل جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین، وزارت خارجه روسیه آمریکا را سردسته تبهکاران جنگی خطاب کرد.

صاحب‌خبر -

در پی اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر آغاز فرایند تحویل جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین، وزارت خارجه روسیه گفت این امر نشان می‌دهد واشنگتن سردسته «تبهکاران جنگی» است.

خبر مرتبط
وعده بلینکن درباره جنگنده‌های F-۱۶ به اوکراین

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که اولین گروه از جنگنده F-۱۶ ساخت آمریکا از دانمارک و هلند در حال انتقال به اوکراین هستند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز در اجلاس سران ناتو در واشنگتن گفت: «همین حالا که ما صحبت می‌کنیم، فرایند انتقال جت‌های اف-۱۶ از دانمارک و هلند در حال انجام است و این جت‌ها همین تابستان در آسمان اوکراین پرواز خواهند کرد.»

سران ناتو همچنین اعلام کردند این ائتلاف نظامی در نگهداری، تأمین مهمات و دیگر مسائل مربوط به جنگنده‌های اف-۱۶ نیز از اوکراین حمایت خواهد کرد، از جمله در آموزش خلبانان جدید.

خبر مرتبط
روسیه ایران را به‌عنوان میانجی‌گر مذاکرات صلح اوکراین قبول دارد

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که اگر ایران پیشنهاد میانجی‌گری در مذاکرات پایان جنگ اوکراین را مطرح کند، مسکو این پیشنهاد را مد نظر قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه مکرراً نسبت به تداوم حمایت‌های تسلیحاتی غرب از اوکراین هشدار داده و گفته است تنها دستاورد این کمک‌ها طولانی‌شدن جنگ و به تعویق افتادن شکست اوکراین است. مسکو همچنین با اشاره به توانایی این جنگنده‌ها در حمل سلاح‌های هسته‌ای، پیش‌تر گفته بود ارسال اف-۱۶ به اوکراین را پیامی معنادار از سوی سیاستمداران غربی در حوزه هسته‌ای تلقی خواهد کرد.

نظر شما