شناسهٔ خبر: 67617504 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

برگزاري جلسه کميته پزشکي شرکت‌هاي هواپيمايي در خصوص تب دنگي

صاحب‌خبر -
برگزاري جلسه کميته پزشکي شرکت‌هاي هواپيمايي در خصوص تب دنگي
خبرگزاری آریا - جلسه کمیته پزشکی انجمن شرکت های هواپیمایی در خصوص پشه آئدس و تب دنگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری آریا از سازمان هواپیمایی کشوری، جلسه کمیته پزشکی انجمن شرکتهای هواپیمایی در تاریخ 20 تیر و به میزبانی هواپیمایی کیش برگزار شد.
در این جلسه که با حضور نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت بهداشت و شرکت‌های هواپیمایی برگزار شد، آخرین رهیافت‌ها در خصوص تب دنگی و راهکارهای مقابله و پیشگیری با آن در اکو سیستم هوایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
میراولیایی مدیر طرح ملی مقابله با پشه آئدس در این جلسه ضمن تشریح وضعیت مطلوب در ایران اظهار کرد: به جز بندر لنگه، بقیه نقاط کشور تحت کنترل است و جای نگرانی نیست. مهمترین نکته در شرایط فعلی برای مقابله با پشه آئدس بهسازی محیط و حذف محیط هایی با آب راکد است.
رضایی رئیس مرکز آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت نیز ضمن مرور نکات آموزشی، به این نکته اشاره داشت که این بیماری از انسان به انسان منتقل نمی‌شود و تنها از گزش پشه آئدس فرد بیمار خواهد شد که با رعایت نکات بهداشتی از جمله پوشیدن لباس آستین بلند و استفاده از قلم دافع در مناطق آلوده، ریسک آن کاهش خواهد یافت.
در پایان این جلسه مقرر شد تا این جلسات استمرار یابد و در صورت لزوم با اعلام وزارت بهداشت دستورالعمل ها و استانداردهای بهداشتی در مبادی ورودی و خروجی هوایی اعمال شود.

نظر شما