شناسهٔ خبر: 67617193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار کرمانشاه خبر داد؛

بهره برداری از راه آهن کرمانشاه-اسلام آبادغرب تاپایان سال ۱۴۰۴

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه از بهره برداری از راه آهن کرمانشاه-اسلام آبادغرب تا پایان سال ۱۴۰۴ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست پیگیری تکمیل راه آهن کرمانشاه-خسروی که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم اسلام آبادغرب در مجلس و جمعی از مدیران استانی در شهر اسلام آباد غرب برگزار شد، اظهار کرد: راه آهن کرمانشاه-خسروی از مصوبات سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه است و یک پروژه بسیار مهم و تحول آفرین برای کشور و استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به قطعی شدن تأمین اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومانی طرح ریلی کرمانشاه-خسروی از محل صندوق توسعه ملی، افزود: با توجه تعلل چند ساله در اجرای این طرح ویژه، بخشی از زمان لازم برای تکمیل این پروژه بسیار مهم از دست رفته بود اما با پیگیری‌ها، رایزنی‌ها و نامه نگاری‌های متعددی که در دولت خدمتگزار شهید رئیسی و استانداری کرمانشاه انجام شد، این پروژه راهبردی دوباره فعال شده است.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به استجازه رهبر معظم انقلاب و تصویب هیأت دولت سیزدهم، این پروژه راهبردی از تأمین مالی لازم برخوردار است و عملیات اجرایی آن باید با شتاب بیشتر دنبال شود.

صحرایی خاطرنشان کرد: مصالح مورد نیاز و نیروی انسانی این پروژه بزرگ هم باید از داخل استان تأمین شود تا شاهد اثرگذاری بیشتر این پروژه در اشتغال استان باشیم.

وی افزود: این پروژه پس از تخصیص منابع مالی و فعال شدن، حداقل برای یک هزار نفر شغل مستقیم ایجاد می‌کند که باید اجرای آن با قدرت و شتاب لازم دنبال شود.

صحرایی تاکید کرد: قطعه راه آهن کرمانشاه-اسلام آباد غرب تاکنون ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به قطعی شدن تأمین مالی پروژه، این طرح کلیدی تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می‌رسد.

نظر شما