شناسهٔ خبر: 67616960 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

سال قبل 2700 جراحی سرطان در بیمارستان‌های دولتی فارس انجام شده است سال قبل 2700 جراحی سرطان در بیمارستان‌های دولتی فارس انجام شده است

دکتر مهرداد شریفی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از نظر دانش در درمان، جراحی، پرتو درمانی وشیمی درمانی سرطان در کشور جایگاه مناسبی قرار دارد و از دانشگاه های پیشرو محسوب می شود. شریفی با اشاره به اینکه در سال گذشته در مركز جراحي سرطان دانشگاه علوم پزشكي شيراز تقریبا

صاحب‌خبر -

دکتر مهرداد شریفی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از نظر دانش در درمان، جراحی،  پرتو درمانی وشیمی درمانی سرطان در کشور جایگاه مناسبی قرار دارد و از دانشگاه های  پیشرو محسوب می شود.

شریفی با اشاره به اینکه در سال گذشته در مركز جراحي سرطان دانشگاه علوم پزشكي شيراز تقریبا 2 هزار و 700 بيمار مبتلا به سرطان مورد عمل جراحي قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: وجود اساتید توانمند و تجیزات پزشکی پیشرفته درمان سرطان در مراکز دولتی فارس موجب شده تا بیماران از سایر استان ها نیز برای دریافت این خدمات فوق تخصصی به شیراز مراجه کنند. 

او افزود: در حال حاضر اقدامات تشخیصی و درمانی طبق بسته های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بیماران مبتلا به سرطان در مراکز بهداشتی درمانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارائه می شود.

دکتر شریفی ادامه داد: ارائه خدمات تشخیص زودهنگام سرطان پستان، دهانه رحم و روده بزرگ در مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری های غیرواگیر و سرطان مستقر در کلینیک ویژه این دانشگاه برای بیماران در حال انجام است.

معاون درمان دانشگاه اضافه کرد: وجود دستگاه های به‌روز سایبرنایف، شتاب دهنده خطی، پت اسکن، ماموگرافی، سونوگرافی، کولونوسکوپی، کولپوسکوپی و ارائه ویزیت های تخصصی برخی از توانمندی ها و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه تشخیص و درمان سرطان است.

او اعلام کرد: یک دستگاه پیشرفته سایبرنایف به عنوان نخستین دستگاه در جنوب کشور، یک دستگاه شتاب دهنده خطی و نخستین دستگاه «پت اسکن» در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای درمان سرطان در بیمارستان نمازی به ارزش 500 میلیارد تومان خریداری و برای نصب در این بیمارستان آماده است. 

این مقام مسوول در دانشگاه با اشاره به اینکه بیمارستان نمازی شیراز، قطب پزشکی و سرطان شناسی کشور است، گفت: با تلاش اساتید و کارکنان این مرکز درمانی در سال گذشته بالغ بر 2 هزار بیمار مبتلا به سرطان در بخش رادیو آنکولوژی بیمارستان نمازی خدمات فوق تخصصی درمانی با تعرفه دولتی دریافت کرده اند.

انتهای پیام

نظر شما