شناسهٔ خبر: 67616848 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

2 خبر مهم درباره کنکور سراسری‌ سال ۱۴۰۳

مهلت دریافت کارت کنکور همه داوطلبان نوبت دوم آزمون ساعت ۲۴ امشب پایان می یابد.

صاحب‌خبر -

مهلت دریافت کارت‌ شرکت در آزمون‌ همه داوطلبان امشب چهارشنبه ۱۹ تیر در سامانه جامع آزمون سراسری (مندرج در درگاه اطلاع­ رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور)  پایان می یابد.

داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی / شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه نمایند. داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند (یک گروه آزمایشی اصلی «علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی» به همراه یکی از گروه ­های آزمایشی هنر یا زبان ­های خارجی) دارای ۲ کارت هستند.

 داوطلبان باید طبق تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند.

در تمامی ۴۰۸ شهری که آزمون در آن برگزار می شود باجه رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری وجود دارد که داوطلبان می توانند در امروز چهارشنبه ۲۰ تیر ماه می توانستند به باجه های رفع نقص مراجعه کنند. برخی از اطلاعات در صورت مغایرت قابل رفع است که باید به سامانه مراجعه کنند.

برخی از نواقص کارت توسط خود داوطلب قابل رفع کردن است که داوطلب می تواند با ورود به کارپوشه آزمون سراسری خود در سایت سازمان ملی سنجش، اطلاعاتی که مغایرت دارد را ویرایش کند. اطلاعات شناسنامه ای قابل ویرایش نیست زیرا سازمان ملی سنجش این اطلاعات را از سازمان ثبت احوال دریافت کرده است. اگر اطلاعات سال اخذ دیپلم، معدل و شبیه آن مغایرت وجود داشته باشد، نیاز است که فرد آن را در سامانه جامع آزمون سراسری آن را اصلاح کند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس ­دار و ارائه آن الزامی است. 

سازمان ملی سنجش اعلام کرد:

کنکور سراسری‌ سال ۱۴۰۳ با وجود احتمال اعلام تعطیلی برگزار می‌شود

سازمان ملی سنجش اعلام کرد: نوبت دوم در آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۴۰۳ علی‌رغم احتمال اعلام تعطیلی به دلیل شدت گرما و آلودگی هوا در اثر گرد و غبار در موعد مقرر (۲۱ و ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ علی‌رغم احتمال اعلام تعطیلی سازمان‌ها و ادارات دولتی در برخی از مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها به دلیل شدت گرما و آلودگی هوا در اثر گرد و غبار، آزمون مذکور در هر یک از گروه‌های آزمایشی در تاریخ‌های اعلام شده در ۴۰۸ شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار خواهد شد.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه علوم ریاضی و فنی در صبح پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳، در گروه علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳، در گروه هنر در بعدازظهر پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ در گروه زبان‌های خارجی در بعدازظهر پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ و در گروه علوم تجربی در صبح جمعه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

لذا داوطلبان ضرورت دارد با توجه به مفاد اطلاعیه پرینت کارت شرکت در آزمون به تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در تاریخ و ساعت تعیین شده در کارت شرکت در آزمون در حوزه امتحانی مربوط حضور یابند.

سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور تاکید کرده است: جهت رفاه حال داوطلبان، هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مطلوب آزمون با استانداری‌های کشور به عمل آمده است.

 

نظر شما