شناسهٔ خبر: 67616565 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

حسن زاده: سمیعی برای تشویق استقلال از سکوها ۱۰۰ میلیون پاداش گرفت!/ نکونام از ترس برکناری حرف نمی‌زند/ بدانید دوران سیاه‌بازی تمام شده است

رضا حسن زاده پیشکسوت استقلال گفت: مردم فوتبال را می‌فهمند. آقایان! هواداران دیگر گول نمی‌خورند و بدانید دوره سیاه‌بازی تمام شده است.

صاحب‌خبر -

رضا حسن‌زاده طی یکی دو سال اخیر انتقاداتش را در فضایی آرام مطرح می کرد و تاکید داشت برای حفظ آرامش تیم، مصاحبه جنجالی نکند ولی این بار وقتی با او تماس گرفتیم، به شدت از شرایط استقلال ناراحت و ناراضی بود. حرف های تازه رضا حسن زاده را در زیر بخوانید:

شرایط استقلال را با شروع تمرینات پیش فصل چطور می‌بینید؟

 جواد نکونام در روزهای ابتدایی حضورش در استقلال می‌گفت باید سعید عزت اللهی، علی قلی‌زاده، جهانبخش و امثال آنها را بگیریم و ما هم اگرچه می‌دانستیم این اتفاقات به سادگی رخ نمی‌دهد، به به و چه چه می گفتیم. با شروع رقابت‌های اما شاهد بودیم جواد نکونام هر ماه از نداشتن بازیکن و دیگر مشکلات اطراف استقلال سخن گفت. او در آن زمان تا دلتان بخواهد حرف زد حالا اما سکوت کرده و نمی‌دانم از چه می‌ترسد که چیزی نمی‌گوید!

ترس از چه؟

حتما ترس از اینکه او را کنار بگذارند وگرنه شرایط که خراب تر از پارسال است. جالب آنکه با روی کار آمدن هلدینگ استقلال از تیمی خصوصی به خصوصی‌تر تبدیل شده و کارها به شکلی سلیقه‌ای جلو می‌رود. انگار شهریاری می‌گوید من در فوتبال بزرگ شدم و می‌دانم چه کار باید بکنم ولی این شیوه تیمداری نیست. ظاهرا هلدینگ نمی‌داند کجا آمده و از عواقب ناکامی احتمالی تیم بی‌خبر است. آقایان فکر می‌کنند اگر پیشکسوتان حرفی در خصوص مصطفی کارخانه نمیزنند و یا اینکه نمی‌پرسند ضیایی از کجا آمده و شرایط آکادمی چرا به این گونه است؟ از چیزی خبر ندارند. پیشکسوتان عزیز استقلال در شان خود نمی‌بیند وارد فضای اعتراضی در مقابل باشگاه شوند اما ما نگران هستیم. من ۱۲ سال در استقلال جوانی ام را در راه افتخارآفرینی باشگاه خرج کردم  و می‌دانم تمام عشق هواداران به تیم و افتخار آفرینی آن است اما متاسفانه در سال‌های گذشته خیلی اذیت شدند. ما فکر می‌کردیم با آمدن هلدینگ خلیج فارس بازیکنان قدر و تراز اول پا به باشگاه می‌گذراند و شرایط استقلال از این پس مثل تیم‌های قطری و عربستانی خواهد شد در حالیکه با این شرایط باید نگران حذف زود هنگام استقلال از لیگ نخبگان آسیا باشیم.

با این حساب از عملکرد استقلال در بازار نقل و انتقالات راضی نیستید!

به قول مهدی امیرآبادی هر بازیکنی که بیرون می‌ماند استقلال به سراغ او می‌رود. من نمی‌خواهم بگویم بازیکنان خریداری شده ضعیف یا قوی هستند اما خوب است خرید در بازار نقل و انتقالات به شکل کارشناسی انجام شود. استقلال تیمی است که هواداران از آن انتظار قهرمانی دارند و اگر هم قرار است نایب قهرمان شود، با ارائه بازی زیبا باشد.

شما معتقدید استقلال فوتبال زیبا به نمایش نمی‌گذاشت؟

بله. متاسفانه فوتبالی زیبا از استقلال شاهد نبودیم. حتماً به خاطر دارید استراماچونی در ۵ هفته ابتدایی حضورش در استقلال بازی‌ها را با تساوی و باخت پشت سر گذاشت ولی همه می دیدند خوب بازی می کند و کسی اعتراض نداشت. اگر اشتباه نکنم با برد پرگل مقابل نفت آبادان روند رو به رشد تیم آغاز شد و به صدر هم رسید. مردم فوتبال را می‌فهمند. آقایان! هواداران دیگر گول نمی‌خورند و بدانید دوره سیاهبازی تمام شده است.

حسن زاده: سمیعی به خاطر تشویق استقلال از سکوها ۱۰۰ میلیون پاداش گرفت!/ نکونام از ترس برکناری حرف نمی‌زند/ دوران سیاه‌بازی تمام شده است

بالاخره نگفتید از فعالیت استقلال در بازار نقل و انتقالات راضی هستید یا خیر؟

شور و هیجانی که باید در بازار نقل و انتقالات تابستانی شاهد باشیم را  متاسفانه نمی‌بینم و شاید هم ما بی‌خبریم اما سوال من این است ایراد سیدحسین حسینی چه بودی که به دنبال گلر خارجی رفتید؟ بالاخره ما پیشکسوت استقلال هستیم و آرزومند قهرمانی استقلال و این اتفاق خواه با جواد نکونام رخ دهد یا هرسرمربی دیگر، ما پشت سر او هستیم اما این به معنای آن نیست که اشتباهات احتمالی را گوشزد نکنیم کما اینکه در طول فصل گذشته به وقت نیاز، ایرادات فنی را به گوش عزیزان کادر فنی استقلال رساندیم.

در اولین روز تمرینات پیش و استقلال بازیکنان مثل مهرداد محمدی، آرمین سهرابیان، ابوالفضل جلالی و... به دلیل عدم تعهدات مالی باشگاه نسبت به آنان با لباس شخصی حاضر شده و در اولین تمرین فصل همراهی نکردند. نظرتان در این خصوص چیست؟

این هم یکی دیگر از نمونه‌های سلیقه ای عمل کردن آقایان است. طبیعی است که با پایان فصل و روی کار آمدن مالک جدید بدهی‌های گذشته تسویه حساب شود. مگر می‌شود در اولین تمرین فصل سه نفر بیایند و ۱۰ نفر نباشند؟ این چه برنامه‌ریزی است؟ با این شرایط که کادرفنی از همین  الان باید به دنبال دعوا و تمرکز روی مسائل حاشیه‌ای باشد. با این اتفاقات شما خودتان تا ته ماجرا را بخوانید. خدا عاقبت استقلال را به خیر کند. با توجه به شروع رقابت‌های لیگ برتر از اواخر مرداد ماه الان باید نظرات فصل جدید مشخص بوده تا کادر فنی برنامه ۴۵ روزه آماده سازی خود را که شامل اردوهای داخلی یا خارجی و پس از آن استراحتی چند روزه و در پایان برگزاری چند دیدار تدارکاتی است را بداند اما متاسفانه شنیده می‌شود حتی بازیکنانی که با تیم قرارداد دارند هم به دلیل عدم تعهدات مالی باشگاه حاضر به تمرین نیستند و این اتفاق خوشایندی برای استقلال در روزهای آغازین آماده‌سازی تیم در پیش فصل نیست.

لیستی از پاداش‌های بازیکنان و مربیان استقلال منتشر شده و در کمال تعجب نام فرشید سمیعی هم در جمع پاداش‌ بگیرها قرار دارد. ۱۰۰ میلیون تومان پاداش برای سرپرست موقت باشگاه زیاد نیست؟

خب حتماً زحمت کشیده است. مگر نمی‌شود ایشان پاداش بگیرد؟ بالاخره او هم برای موفقیت تیم اقدام به تشویق کرده و دست زده است. خرجش هم می‌شود ۱۰۰ میلیون! هر آفرین و باریکلا گفتن ۵۰۰ تومان. هر دستی روی سر بازیکن کشیدن ۲۰۰ تومن و هر دست زدن یک میلیون. همه اینها را با هم حساب بکنید می‌شود ۱۰۰ میلیون!

نظر شما