شناسهٔ خبر: 67616458 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اخذ گذرنامه غیرقانونی؛ جنجال جدید پسر نتانیاهو

واحد تحقیقات مرکزی پلیس رژیم صهیونیستی تحقیقات خود را در مورد اقدام غیرقانونی وزارت خارجه این رژیم در اعطای گذرنامه دیپلماتیک به یائیر نتانیاهو، فرزند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، با گذشت بیش از سه ماه از درخواست دادستان عالی اسرائیل به منظور تشریح دلایل اعطای غیرقانونی گذرنامه دیپلماتیک به یائیر نتانیاهو، فرزند نخست وزیر رژیم صهیونیستی و برخی از روسای مجالس محلی حزب لیکود که فاقد مناصب دیپلماتیک هستند، پلیس اسرائیل از آغاز تحقیقات مستقل خود درباره این موضوع خبر داد.

چندی پیش «روبن بیلت»، یک وکیل دادخواستی را به دادستان عالی اسرائیل ارائه کرده بود و در آن با استناد به اطلاعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی درباره صدور گذرنامه دیپلماتیک از سوی «الی کوهن»، وزیرخارجه وقت اسرائیل برای یائیر لاپید، که فاقد پست سیاسی و دیپلماتیک است خواستار توضیح و واکاوی دلایل این اقدام غیرقانونی شد.

این در شرایطی است که «رونن لوی ماعوز»، مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای فاش ساخت که وی بنابر بر خواست وزیرخارجه وقت و به دلایل امنیتی اقدام به صدور گذرنامه دیپلماتیک برای فرزند نخست وزیر اسرائیل کرده است.

همزمان «الی کوهن»، وزیرخارجه پیشین رژیم صهیونیستی نیز با انتشار توئیتی در صفحه «ایکس» خود مدعی شد این اقدام را در راستای تدابیر لازم برای تسهیل حفاظت از جان یائیر نتانیاهو در سفر به خارج از سرزمین های اشغالی انجام داده است.

 

افشای جزئیات اعطای گذرنامه دیپلماتیک به فرزند نتانیاهو در شرایطی است که «بن کاسپیت» خبرنگار معروف صهیونیست در روزهای گذشته با انتشار تصاویری از حضور یائیر نتانیاهو در یکی از مراکز تفریحی آمریکا در معیت نامزد و بادیگاردهایش نوشت: پسر نتانیاهو همزمان با گشت و گذار در آمریکا به فعالیت های خود در شبکه اینستاگرام علیه دستگاه قضایی و انتشار مطالب علیه معاون نظامی رئیس اسرائیل و دستگاه قضایی ادامه می دهد.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

انتهای پیام/

نظر شما