شناسهٔ خبر: 67616044 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه شهرستان بهار:

مسئولین تا آخرین لحظه دوران مسئولیت خود تلاش کنند

حوزه / حجت الاسلام مصباح گفت: تا لحظه آخر پایان دولت و مسئولیت، مسئولین شهرستان باید کار خود را همانند هیئت دولت به نحو احسن انجام دهند.  

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام رضا مصباح امام جمعه بهار امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار، ضمن تأکید بر محور قرار دادن فرهنگ در تحقق شعار سال و اجرایی و عملیاتی شدن آن، اظهار داشت: بُعد فرهنگِ شعار سال بسیار مهم است که باعث ایجاد دغدغه در مسئولین برای تحقق شعار سال می‌شود که این فرمان رهبری در حد شعار باقی نماند و شعار سال باید عملی شود.

وی گفت: تا لحظه آخر پایان دولت و مسئولیت، مسئولین شهرستان باید کار خود را همانند هیئت دولت به نحو احسن انجام دهند.

حجت الاسلام مصباح، نتایج جلسات شورای فرهنگ عمومی را در راستای تحقق شعار سال ثمربخش عنوان کرد و افزود: رویکرد شورای فرهنگ عمومی دولت‌ها نیست و این شورا کار خود را برای تحقق هداف انجام می‌دهد و در بحث تحقق شعار سال و رسیدن به اهداف نیز نسبت به بضاعت خودش خوب کار انجام داده است.

امام جمعه بهار، فرهنگ زمینه سازی و دغدغه‌سازی را لازمه تحقق شعار سال دانست و ابراز کرد: شورای فرهنگ عمومی مداخله یا موازی کاری با دیگر دستگاه‌ها ندارد و هدفش برطرف نمودن دغدغه رهبر معظم انقلاب در شهرستان است.

آب بهار سالم است

وی در تشریح نتایج فرهنگ مطالبه‌گری در شهرستان بهار، خاطرنشان کرد: در بحث آب شُربِ شهر بهار که مطالباتی انجام شد، برخی تأکید بر انتقال آب تالوار به بهار را داشتند، در صورتی که از زمانی که منابع زیرزمینی آب شرب بهار مدیریت شده، نه تنها ذخایر آبی ما پائین نرفته بلکه بالا هم آمده است.

حجت الاسلام مصباح تأکید کرد: متأسفانه بعضی‌ها بحث نیترات و آرسنیک در آب را مطرح کردند که آب بهار برخلاف ادعاها، نیترات معمول داشته و آرسنیک هم نداشت که گواه آن ارائه نتایج آزمایشات شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار است.

امام جمعه بهار، مشکل اصلی در عرصه آب شرب را عدم مصرف بهینه عنوان کرد و یادآور شد: ما در شهر بهار حدود ۳۴ هزار نفر جمعیت داریم که استاندارد مصرف آب به ازای هر نفر ۱۳۵ لیتر در شبانه روز است، اما الان مصرف آب به ازای هر نفر ۲۵۰ لیتر است که این مقدار تقریباً دو برابر استاندارد مصرف می‌باشد، بنابراین باید توجه داشت که مصرف بیش از حد اسراف است و اسراف در دین ما بسیار بد و گناه کبیره است.

وی به موضوع کشت دوم در کاهش ذخایر آبی هم اشاره کرد و گفت: در روزهای آتی فصل برداشت محصولات کشاورزی آغاز و در هفته‌های آینده به پایان می‌رسد که باید عدم موضوع کشت دوم کنترل شود و از کاشت دوباره محصولات به‌خاطر محدودیت منابع آبی ممانعت به‌عمل آید.

حجت الاسلام مصباح تصریح کرد: اگر از کشت دوم ممانعت به‌عمل نیاید و چاه‌های غیر مجاز که برخی از مالکان هم تعهد به عدم استفاده از آن را پس از اتمام کشت امسال داده‌اند، پلمپ نشود، در بحث آب ضربه خواهیم خورد.

امام جمعه بهار، اولویت و اهمیت دغدغه نظام و انقلاب را در راستای برگزاری شورای فرهنگ عمومی برشمرد و ابراز کرد: باید آسیب بزرگ مصرف‌گرایی با فرهنگ سازی اصلاح شود، اصلی که در دین ما نیز به عدم اسراف بسیار تأکید شده است.

وی به اهداف دشمن در موضوعات مختلف همچون محرم اشاره کرد و گفت: آن‌چه که دشمن هدف گرفته، سُنت است، سُنت بزرگترین مانع در برابر تَجدّد گرایی می‌باشد و لذا دشمن سعی در تغییر فرهنگ غنی عزاداری با ترفندهای مختلف دارد.

مسئولین تا آخرین لحظه دوران مسئولیت خود تلاش کنند

حجت الاسلام مصباح اظهار کرد: اگر فرهنگ سنتی شکسته شود و آن‌چه که از سنت‌های مذهبی و ملی‌داریم در موضوعات مختلف همانند حجاب از ما گرفته شود، کانون مقدس خانواده آسیب می‌بیند، بنابراین باید این موضوع جدّی گرفته شود.

وی به برخی آسیب‌های موجود در سطح جامع پرداخت و خاطرنشان کرد: باید در جهت‌دهی دسته‌جات عزاداری، حمایت و هدایت آن‌ها تلاش شود و در بحث مبانی فرهنگی و سیاسی عاشورا، محتوای مناسب ارائه شود.

امام جمعه بهار، ادامه داد: در این جلسات باید هدف و دغدغه قیام عاشورا و امربه معروف و نهی از منکر و فرهنگ آن در بین مردم و مسئولین در هیأت‌های مذهبی تبیین شود.

انتهای پیام. /

نظر شما