شناسهٔ خبر: 67615528 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

یحیی از خارجی‌ها تست می‌گیرد؛

گل‌محمدی برای حل مشکل فولاد چه راهکاری دارد؟

باشگاه فولاد برای حضور در فصل نقل و انتقالات با مشکل روبه‌روست و لیستش پر است. از این رو طی جلسه اخیری که در این باشگاه بین مدیران و سرمربی شکل گرفته قرار است بازیکنان فعلی مورد ارزیابی قرار بگیرند.

صاحب‌خبر -
گل‌محمدی برای حل مشکل فولاد چه راهکاری دارد؟

فرهیختگان: تیم فولاد بعد از یک فصل سخت و پرچالش در نهایت لیگ برتری باقی ماند. درحالی‌که تصور می‌شد شاید ثبات در این باشگاه پس از این بقا به اصلی‌ترین فاکتور فولادی‌ها تبدیل شود اما آنها نه‌تنها سرمربی خود را تغییر دادند بلکه مدیرعامل باشگاه را نیز عوض کردند تا به کل سیستم این باشگاه تغییر کرده و شاهد ورژن جدید باشگاه فولاد در فصل پیش رو باشیم.

یکی از بهترین اقدامات باشگاه فولاد جذب یحیی گل‌محمدی به عنوان یکی از پرافتخارترین مربیان حاضر در لیگ ایران برای سرمربیگری این تیم است. با این حال حواشی زیادی پیرامون این انتخاب وجود دارد. اخیرا شایعه شده گل‌محمدی اجازه مربیگری در فولاد ندارد و برخلاف آنچه باشگاه فولاد ادعا کرده هنوز مجوز فعالیتش صادر نشده است.‌

این موضوع تا حدودی صحت دارد اما به معنی آن نیست که قرار است فولادی‌ها فصل را بدون این مربی آغاز کنند. ظاهرا اقدامات اساسی برای صدور مجوز فعالیت یحیی گل‌محمدی انجام شده و این باشگاه تایید شفاهی را گرفته اما هنوز این مجوز به باشگاه فولاد نرسیده و آنها نمی‌توانند به شکل رسمی کار خود را با این مربی آغاز کنند.

با این حال به نظر می‌رسد جای نگرانی نیست و تا هفته آینده این مشکل برطرف شده و تیم فولاد برنامه‌های آماده‌سازی خود را برای شروع فصل جدید با گل‌محمدی استارت می‌زند. هرچند در این خصوص هواداران فولاد کمی نگران هستند اما به نظر می‌رسد مدیران باشگاه از حل مشکل سرمربی خود مطمئن بوده و نگرانی از این جهت ندارند.

همانطور که پیشتر در «فرهیختگان» خواندید لیست باشگاه فولاد تکمیل است و اغلب بازیکنان این تیم برای فصل بعد قرارداد دارند. از این رو باشگاه فولاد و یحیی گل‌محمدی برای تغییر ترکیب بازیکنان این تیم و استفاده از ترکیب مورد نظر خود با چالش بزرگی روبه‌رو هستند.

از طرفی باشگاه فولاد تنها باشگاه ایرانی است که از ۷ بازیکن خارجی سود می‌برد. از این رو آنها برای جذب بازیکن خارجی مورد نظر سرمربی‌ تیم‌شان نیز با مشکل روبه‌رو هستند. حتی کاندیدو و کولیبالی که به نظر می‌رسید با این باشگاه قرارداد ندارند، فصل گذشته با قراردادی داخلی تمدید کردند و به همین واسطه می‌توانند خود را بازیکن فولاد بنامند.

به این ترتیب هر ۷ خارجی تیم فولاد با این باشگاه قرارداد داشته و جذب هر بازیکن خارجی دیگری ملزم به تغییر در این ترکیب ۷ نفره است. از طرفی طبق قانون جدید، هر تیم لیگ برتری فقط می‌تواند از ۵ بازیکن خارجی استفاده کند. درنتیجه اگر یحیی گل‌محمدی درنظر دارد بازیکن خارجی جدیدی به تیمش اضافه کند، باید خانه‌تکانی اساسی در باشگاه فولاد انجام دهد.

البته این شرایط فقط مخصوص بازیکنان خارجی نیست و بازیکنان داخلی نیز با این باشگاه قرارداد دارند و  فولادی‌ها اگر هر یک از آنها را نمی‌خواهند باید نظرشان را جلب کرده و قراردادشان را به صورت مسالمت‌آمیز فسخ کنند.

باشگاه فولاد برای حضور در فصل نقل و انتقالات با مشکل روبه‌روست و لیستش پر است. از این رو طی جلسه اخیری که در این باشگاه بین مدیران و سرمربی شکل گرفته قرار است بازیکنان فعلی مورد ارزیابی قرار بگیرند. از آنجا که فسخ قرارداد با هر یک از بازیکنان هزینه زیادی را به باشگاه تحمیل می‌کند، مدیران فولاد از یحیی خواسته‌اند تا با وسواس زیادی نسبت به لیست خروج اقدام کند.

به همین دلیل یحیی گل‌محمدی همه ۳۰ بازی را که تیم فولاد در فصل گذشته انجام داد، به اضافه تک‌بازی جام حذفی را طی هفته اخیر تماشا کرده تا با شناخت کامل نسبت به بازیکنان غربالگری کند. این مربی حتی نسبت به بازیکنان خارجی نیز با وسواس خاصی وارد عمل شده و از باشگاه خواسته اجازه دهد آنها به تمرینات آمده و در کنار تیم حاضر شوند تا او پس از بررسی کامل توانایی‌های همه بازیکنان لیست خروج خود را اعلام کند.

 البته این موضوع باعث نشده تا فولادی‌ها در فصل نقل و انتقالات منفعل عمل کنند. آنها با بازیکنان مورد نظر خود وارد مذاکره شده و به توافق نهایی رسیده‌اند. درحالی‌که نام‌های زیادی به عنوان بازیکن مورد نظر گل‌محمدی نام برده می‌شوند، این باشگاه با ۴ بازیکن به توافق نهایی رسیده اما از آنجا که لیستش پر است نمی‌تواند از آنها رونمایی کند.

به همین دلیل مسئولان این باشگاه چند روز دیگر صبر کرده و پس از اعلام لیست خروجی بازیکنان از سوی سرمربی جدید خود از نفرات تازه رونمایی می‌کنند. طبق شنیده‌ها سرمربی فولاد لیست خروجی خود را روز شنبه هفته آینده در اختیار باشگاه قرار می‌دهد اما لیست نهایی خروجی بازیکنان خارجی  را پس از آغاز تمرینات به باشگاه اعلام می‌کند تا کمترین ضرر مالی را برای فولادی‌ها به همراه داشته باشد.

متن کامل گزارش نیلوفر مژدهی را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

نظر شما