شناسهٔ خبر: 67615521 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت‌الله العظمی نوری همدانی:

به مشکلات مردم خصوصاً فقرا رسیدگی شود

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفتند: تمام توجه شما به مردم خصوصا فقرا باشد و بکوشید تا مشکلات آنها هرچه زودتر برطرف گردد تا بتوانند زندگی سالم، کریمانه و اسلامی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار بختیاری، ریاست کمیته امداد امام خمینی(ره) و هیئت همراه ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم و شهادت حضرت سید الشهداء علیه‌السلام و یاران شهیدش، با اشاره به خدمات گسترده کمیته امداد امام خمینی(ره) در محرومیت زدایی و اشتغال آفرینی، گفتند: تمام توجه شما به مردم خصوصا فقراء باشد؛ مردمی که همیشه زحمت با آنهاست. بکوشید تا مشکلات آنها هرچه زودتر برطرف گردد تا بتوانند زندگی سالم، کریمانه و اسلامی داشته باشند.

معظم له در ادامه با اشاره به فرمایشات امیرالمومنین علی علیه‌السلام در نامه ۵۳ نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر، اظهار داشتند: حضرت فرمودند: « َ أَشْعِرْ قَلْبَکَ الرَّحْمَةَ لِلرَّعِیَّةِ وَ الْمَحَبَّةَ لَهُمْ وَ اللُّطْفَ بِهِمْ؛ فَإِنَّهُمْ صِنْفَانِ: إِمَّا أَخٌ لَکَ فِی الدِّینِ وَ إِمَّا نَظِیرٌ لَکَ فِی الْخَلْقِ». حضرت از مالک می‌خواهد تا دلش را سرشار از محبت و لطف به مردم نماید چراکه مردمی که به آنها حکومت میکنی از دو صنفند؛ یا برادران دینی تو هستند و یا در خلقت با تو یکی هستند.

معظم له افزودند: در بخش دیگری از این نامه آمده: «إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَه وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَه»؛ یعنی عمل و جایگاه شغلی تو وسیله امرار معاش تو نیست بلکه امانتی است از جانب خداوند.

این مرجع عالیقدر بر لزوم توجه به نهج البلاغه در کلام امام راحل(ره) اشاره کردند و بیان داشتند: بعد از قرآن کتابی به جامعیت نهج البلاغه در سازندگی جامعه نداریم. امیدوارم نامه ۵۳ نهج البلاغه که به راستی منشور جامع حکومت داری و مدیریت است در تمامی ادارات دولتی نصب شود تا سرمشقی برای مسئولین و کارمندان دولت قرار گیرد.

شایان ذکر است، در ابتدای این دیدار آقای بختیاری به ارائه گزارشی از فعالیت ها و خدمات صورت گرفته در کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت.

تمام توجه شما به مردم خصوصا فقراء باشد

تمام توجه شما به مردم خصوصا فقراء باشد

تمام توجه شما به مردم خصوصا فقراء باشد

نظر شما