شناسهٔ خبر: 67615261 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

بهترین فصل برای سفر به استانبول

صاحب‌خبر -

اگر که قصد دارید با یک بلیط استانبول به این شهر سفر کنید، ما به شما خواهیم گفت که بهترین زمان برای رفتن به آن چه زمانی‌ است. استامبول یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین شهرهای ترکیه بوده که به‌صورت سالانه میزبان درصد زیادی از ایرانی‌ها است. همراه ما باشید تا بیشتر درباره این شهر و سفر به آن با شما صحبت کنیم.

بهترین فصل در استانبول را بر چه اساسی انتخاب کنیم؟

اگر می‌خواهید با یک بلیط استانبول به این شهر سفر کنید، ابتدا باید هدف خود را از این سفر مشخص کنید. هدف سفر به شما کمک می‌کند که بهترین زمان را بهتر تشخیص دهید و براساس هدف خود مقاصدی را در استانبول ببینید.

این شهر، به‌عنوان پایتخت گردشگری ترکیه سالانه توریست‌های زیادی را به خود می‌بیند که با اهداف مختلف در آن حاضر شده‌اند. باید ببینید که به‌قصد تفریح، خرید، گردشگری یا چه چیز دیگری وارد استانبول شده‌اید. ما برای تک‌تک این اهداف شما را در ادامه راهنمایی خواهیم کرد.

بهترین فصل استانبول از نظر آب‌وهوا

فصل زمستان برای مسافرت به استانبول فصل بسیار بدی است. سرمای شدید در این فصل تجربه شما از سفر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و باعث می‌شود که نتوانید به‌خوبی جاذبه‌های این شهر بزرگ در ترکیه را ببینید. به همین خاطر بلیط استانبول قیمت کمتری دارد چون تقاضا نیز برای آن کمتر است. البته اگر می‌خواهید فصلی خلوت را انتخاب کنید احتمالا زمستان گزینه خوبی خواهد بود.

تابستان با اینکه در ترکیه تفریحات مختلفی را در اختیارتان می‌گذارد اما باز به‌دلیل شلوغی و گرمای شدید هوا گزینه خوبی برای استانبول نیست. بهترین فصل‌های آب‌وهوایی استانبول بهار و پاییز هستند که هوا در حد معتدلی قرار دارد و چشم‌اندازهای بی‌نظیری نیز برای تماشا هست.

فصل برگزاری جشنواره‌های مختلف در استانبول

گردشگران تلاش می‌کنند تا بلیط استانبول را طوری تهیه کنند که با فستیوال‌های مختلف در استانبول هماهنگی داشته باشد و آن‌ها بتوانند سفر باکیفیت‌تر و خوشایند‌تری را تجربه کنند. ما در ادامه مهم‌ترین جشنواره‌های استانبول را معرفی می‌کنیم تا شناخت بهتری نسبت به آن‌ها داشته باشید:

  • جشنواره گل لاله: این جشنواره در پارک‌های معروف استانبول در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.
  • جشنواره هیدیرلس: در نیمه‌های خرداد مردم ترکیه فصل بهار را جشن می‌گیرند.
  • جشنواره جز استانبول: 10 تیر 9 مرداد می‌توانید جشنواره موسیقی زیادی را در استانبول پیدا کنید.
  • جشنواره مولانا و درویش‌های چرخان: جشنواره مربوط به این شاعر پرآوازه پارسی‌گوی در دی‌ماه برگزار می‌شود.
  • جشنواره فیلم استانبول: 16 تا 26 فروردین بهتر موقع برای سینمادوستان است تا با بلیط استانبول به این شهر سفر کنند.
  • جشن رنگ استانبول: این جشنواره جذاب نیز تاریخش معمولا کمی قبل‌از اجرا اعلام می‌شود.

بهترین فصل برای خرید از استانبول

استانبول دارای مراکز خرید زیادی‌است و کم نیستند افرادی که می‌خواهند با هدف خرید وارد این شهر شوند. ترکیه یکی از بهترین کشور‌ها برای خرید پوشاک است چون هم برندهای ملی بسیار باکیفیتی دارد و هم برند‌های بین‌المللی در آن جایگاه بسیار خوبی دارند. بهترین زمان خرید برای چنین افرادی قطعا فصولی خواهد بود که بیشترین میزان تخفیف روی اجناس وجود دارد.

در اوج سفرها با افزایش تقاضا قیمت اجناس در ترکیه نیز بیشتر خواهد شد. هفته اول اوت در تابستان، وسط‌های دسامبر و اوایل ماه ژانویه در زمستان زمان‌هایی‌است که حراجی‌ها در ترکیه شکل می‌گیرند. ایام خاصی مانند عید فطر، سال نو میلادی، نوروز، ولنتاین و دیگر تعطیلات نیز گزینه خوبی برای خرید هستند چون امکان استفاده از تخفیف‌های این فروشگاه‌ها در این ایام وجود دارد.

بهترین فصل برای سفر به استانبول

خلوت‌ترین فصل استانبول

ارزان‌ترین فصل‌های استانبول را هم بررسی کردیم اما ارزانی برای دسته‌ای از افراد کافی نیست. بسیاری دوست دارند که در سفر خود به‌دور از شلوغی باشند. شلوغ‌ترین فصل استانبول تابستان است.

براساس آماری که وجود دارد، ماه اردبیهشت خلوت‌ترین ماه استانبول بوده و افرادی که از خلوتی لذت می‌برند می‌توانند به‌راحتی در این زمان به سفر خود بپردازند. همچنین برای خرید و رفتن به نقاط پر رفت‌وآمد در استانبول اصلا به‌ سراغ روز جمعه نروید. بهترین گزینه برای شما روزهای پنجشنبه و شنبه در این شهر خواهند بود که جزء خلوت‌ترین روزهای هفته هستند.

اسنپ تریپ؛ مرجعی مطمئن برای خرید بلیط

مسافرانی که قصد خروج از استانبول را دارند و می‌خواهند با هواپیما به کشور بازگردند، می‌توانند از اسنپ تریپ بلیط استانبول به تهران را در هر ساعت از شبانه‌روز رزرو کنند و از خدمات این مرجع معتبر مسافرتی کشور استفاده کنند. اسنپ تریپ امکان رزرو آسان و مطمئن بلیط استانبول تهران را برای مسافران فراهم می‌کند و تضمین کیفیت خدمات را به‌همراه دارد.

جمع‌بندی

برای تهیه بلیط استانبول می‌توانید خیلی راحت از سرویس اسنپ تریپ کمک بگیرید. تمامی خدمات مورد نیاز شما برای سفر ازجمله خرید بلیط پرواز، رزرو تور و هتل و دیگر امکانات در این پلتفرم در اختیار شما خواهد بود. اینکه چه زمانی باید به استانبول سفر کرد تا حد زیادی بستگی به هدف شما از سفر دارد. پس با مشخص‌کردن این موضوع و به‌کمک مطالبی که در متن عنوان شد، بهترین زمان را خودتان مشخص کنید.

سوالات متداول

  • بهترین زمان برای سفر به استانبول چه زمانی است؟ شما باید براساس هدف سفر خود بهترین زمان را انتخاب کنید. به‌طور کلی پاییز و بهار بهترین فصول استانبول خواهند بود.
  • ارزان‌تر فصل استانبول چه فصلی است؟ در مناسب‌های مختلف و روزهای پایانی هر فصل فروشگاه‌های استانبول تخفیف زیادی دارند که شما می‌توانید برای خرید از آن‌ها کمک بگیرید.
  • بهترین راه تهیه بلیط استانبول چیست؟ پلتفرم‌های مختلفی پیش‌ روی شماست اما یکی از بهترین گزینه‌ها اسنپ تریپ خواهد بود که به‌سادگی چنین امکانی را برای‌تان مهیا می‌کند.

نظر شما