شناسهٔ خبر: 67615030 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

بازگشت نماینده اتاق بازرگانی به کمیته انتخاب اعضای هیات دولت بازگشت نماینده اتاق بازرگانی به کمیته انتخاب اعضای هیات دولت

به گزارش اکوایران؛ محمد رضا بهرامن، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، در گفتگو با «اکوایران»، خبر بازگشت نمابنده این اتاق به کمیته انتخاب اعضای هیات دولت را تایید کرد. وی با اشاره به حضور نماینده اتاق بازرگانی در این کمیته در دولت روحانی، اظهار داشت که در دولت سیزدهم این نماینده حذف شده بود. به گفته

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران؛ محمد رضا بهرامن، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، در گفتگو با «اکوایران»، خبر بازگشت نمابنده این اتاق به کمیته انتخاب اعضای هیات دولت را تایید کرد. وی با اشاره به حضور نماینده اتاق بازرگانی در این کمیته در دولت روحانی، اظهار داشت که در دولت سیزدهم این نماینده حذف شده بود. به گفته بهرامن، با استناد به آیین‌نامه جدید، اتاق بازرگانی مجددا صاحب نماینده در این کمیته شده است.

براساس این آیین‌نامه اعضا این کمیته شامل «2 نخبه  دانشگاهی و 2 نخبه تخصصی غیردانشگاهی»، «یک نفر از جبه اصلاحات»، «دو نفر از تشکل‌های تخصصی، نظام صنفی یا سازمان‌های مردم نهاد»، «یک نفر از وزاری ادوار به پیشنهاد مجمع وزاری ادوار»، «دونفر از اعضای ستاد مرکزی و استان‌ه با هماهنگی رییس ستاد مرکزی» و «یک از بانوان و اقوام و اقلیت‌ها» می شود.

براساس این آیین نامه که از سوی مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب برای انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم منتشر شده است، روسای کمیته‌ها باید تا بیستم تیرماه اعضای کمیته‌ها را معرفی کنند.

در این آیین نامه به این نکته نیز اشاره شده که روز بیست‌ویکم تیرماه اعضای کمیته‌ها با حضور رئیس‌جمهوری منتخب جلسه خواهند داشت. در این آیین‌نامه تاکید شده که برای هر سمت (وزارت، رئیس سازمان و...) ۳ تا ۵ نامزد معرفی شود. همچنین تاکید شده که ۶۰ درصد نامزدهای پیشنهادی هر کمیته زیر ۵۰ سال داشته باشند. ۶۰ درصد از نامزدهای پیشنهادی هر کمیته، سابقه وزارت نداشته باشد. همچنین ۶۰ درصد نامزدهای پیشنهادی هر کمیته از دستگاه ذی‌ربط یا استانداران باشند.

همچنین تاکید شده که 20 درصد از نامزدهای پیشنهادی هر کمیته از بانوان یا اقلیت‌ها باشند.

در این آیین نامخ آمده بعد از مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب، در بیت مقام معظم رهبری، مراسم تحلیف او در مجلس برگزار می‌شود. تاریخ برگزاری این مراسم در نیمه مردادماه و بین روزهای ۱۲ تا ۱۵ این ماه خواهد بود.

دو هفته بعد از پایان مراسم تحلیف، رئیس‌جمهور فرصت دارند کابینه خود را به مجلس معرفی کنند.

نماینده اتاق

 

منبع: ecoiran-67126

نظر شما