شناسهٔ خبر: 67614991 - سرویس عکس
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(تصاویر) طوفان بریل تگزاس را در هم کوبید

طوفان قدرتمند بریل پس از رسیدن به تگزاس با باران سنگین و باد شدید همراه بوده است و پس از رسیدن به ساحل به طوفانی استوایی تبدیل شد.

صاحب‌خبر -

فرارو- طوفان بریل در پی رسیدن به تگزاس نزدیک به ۳ میلیون نفر را بدون برق گذاشته و به مرگ چهار نفر منجر شده است.

به گزارش فرارو، این طوفان قدرتمند که دوشنبه صبح به تگزاس رسید با باران سنگین و باد شدید همراه بوده است و پس از رسیدن به ساحل به طوفانی استوایی تبدیل شد.

مقام‌های محلی هشدار داده‌اند که سرعت وزش باد به ویرانگر است و میزان بارندگی به ۳۸ سانتیمتر خواهد رسید که در پی آن خطر سرریز آبراه‌ها و بالا آمدن آب‌های زیرزمینی وجود دارد. بیش از ۱۱۰۰ پرواز در بزرگترین فرودگاه هیوستون لغو شده‌اند.

دفتر فرماندار ایالتی از ساکنان این ایالت خواسته این طوفان را که پیشتر ده نفر را نیز در منطقه کارائیب کشته است دست کم نگیرند.

در تگزاس یک مرد ۵۳ ساله در پی سقوط یک درخت بر سقف خانه‌اش به دلیل وزش شدید باد کشته شد. در بخش دیگری از هریس کانتی یک زن ۷۴ ساله نیز در حادثه‌ای مشابه جان خود را از دست داد.

کارشناسان هواشناسی می‌گویند در تگزاس وزش طوفانی از این دست در ماه ژوئیه نادر است. ساحلی بودن هیوستون خطر جاری شدن سیل در آن را افزایش می‌دهد.

وزش باد در هیوستون به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت رسیده و در مناطقی تنها ظرف چندین ساعت چند اینچ باران باریده است.

انتظار می‌رود با حرکت طوفان به سوی شمال و شمال غربی قدرتش کاسته شود، اما خطر باران سنگین و سیل ناگهانی هنوز جدی است.

سازمان هواشناسی ملی آمریکا به ساکنان منطقه بیگارد هشدار داد که پناه بگیرند و به اتاق‌های داخلی و پایین‌ترین طبقات ساختمان بروند. پیشتر در شهر گالوستون، جنوب شرق هیوستون نیز دستور تخلیه داوطلبانه برخی مناطق صادر شده بود. پیش بینی شده در برخی مناطق گالوستون، آب‌های زیرمینی به ۴ تا ۶ پا بالای سطح زمین برسند.

مایکل برنان مدیر مرکز ملی طوفان ایالات‌متحده (ان اچ سی) به شهروندانی که در مسیر طوفان بریل زندگی می‌کنند هشدار داده است که شرایط خطرناک حتی پس از عبور کانون بریل از این منطقه ادامه خواهد داشت. به گفته او خطر سیل ناگهانی در سراسر ساحل تگزاس جدی است. دن پاتریک کفیل فرماندار تگزاس نیز از مردم خواسته این طوفان جدی را دست کم نگیرند.

بنادر کروپوس کریستی، هیوستون، گالوستون، فری‌پورت و تگزاس سیتی همگی بسته شده‌اند و همین به معنای توقف موقت صادرات از این منطقه است.

برچسب‌ها:

نظر شما