شناسهٔ خبر: 67614806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جوانی جمعیت مستلزم حمایت از جوانان در ازدواج و فرزندآوری است

استاندار قم با اشاره به اهمیت موضوع حمایت از خانواده گفت: جوانی جمعیت، مستلزم حمایت از جوانان در امر ازدواج و فرزندآوری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری در جلسه ستاد جوانی جمعیت و خانواده استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به سیاست‌های کلان استان در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری، اظهار داشت: برای ایجاد انگیزه و تمایل جوانان به امر ازدواج و فرزندآوری، مشوق‌ها و تمهیدات لازم فراهم شود.

وی یکی از مسائل مهم در موضوع جوانی جمعیت را پدیده طلاق دانست و ادامه داد: آسیب‌شناسی علل طلاق و برنامه‌ریزی جهت پیشگیری از این آسیب‌ها، کمک زیادی به کاهش طلاق و به دنبال آن حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می کند.

استاندار قم همچنین با تأکید بر ظرفیت‌های قانونی و امکانات دولتی در زمینه تسهیل ازدواج کارکنان، گفت: هر یک از دستگاه های استان با جامعه هدف بالا مثل آموزش و پرورش و نیز دستگاه‌های مددرسان می‌توانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند.

وی نقش مراکز مشاور ازدواج را مورد توجه قرار داد و عنوان‌ کرد: در حل مسائل مربوط به ازدواج و طلاق زوجین نقش ملموس مراکز مشاوره اهمیت ویژه ای دارد و باید بسته‌های مشاوره‌ای ویژه‌ای برای این امر مطالعه و در نظر گرفته شود.  

استاندار قم در خاتمه به لزوم برگزاری مستمر جلسات جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما