شناسهٔ خبر: 67614639 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قم مطرح شد:

جوانی جمعیت مستلزم حمایت از ازدواج جوانان و فرزندآوری است

استاندار قم با اشاره به اهمیت موضوع حمایت از خانواده، تاکید کرد: جوانی جمعیت، مستلزم حمایت از جوانان در امر ازدواج و فرزند آوری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، چهارمین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان قم به ریاست استاندار در سالن جلسات امام جواد علیه السلام استانداری برگزار شد.

دکتر سیدمحمد آقامیری استاندار قم در این جلسه ستاد جوانی جمعیت و خانواده با اشاره به سیاست های کلان استان در حوزه جوانی جمعیت و فرزند آوری، گفت: برای ایجاد انگیزه و تمایل جوانان به امر ازدواج و فرزندآوری، مشوق ها و تمهیدات لازم فراهم شود.

استاندار قم یکی از مسائل مهم در موضوع جوانی جمعیت را پدیده طلاق دانست و ادامه داد: آسیب شناسی علل طلاق و برنامه ریزی جهت پیشگیری از این آسیب ها، کمک زیادی به کاهش طلاق و به دنبال آن حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می کند.

آقامیری همچنین با تاکید بر ظرفیت های قانونی و امکانات دولتی در زمینه تسهیل ازدواج کارکنان، ادامه داد: هر یک از دستگاه های استان با جامعه هدف بالا مثل آموزش و پرورش و نیز دستگاه های مددرسان می توانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند.

وی نقش مراکز مشاور ازدواج را مورد توجه قرار داد و گفت: در حل مسائل مربوط به ازدواج و طلاق زوجین نقش ملموس مراکز مشاوره اهمیت ویژه ای دارد و باید بسته های مشاوره ای ویژه ای برای این امر مطالعه و در نظر گرفته شود.

استاندار قم در خاتمه به لزوم برگزاری مستمر جلسات جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تاکید کرد.

انتهای پیام

نظر شما