شناسهٔ خبر: 67614556 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

نگرانی بابت تکرار اتفاقات والیبال؛

مسیر اصلی‌ترین حریف ایران پیش از جام جهانی

تیم ملی فرانسه از حریفان اصلی ایران در مرحله گروهی جام جهانی 2024 در ماه آینده به مصاف اسپانیا و آرژانتین، ابرقدرت‌های دنیا خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، جام جهانی را جدی نگرفته‌اند و این مسئله شاید برای تیم ملی فوتسال ایران، تیم چهارم رنکینگ دنیا و پادشاه فوتسال آسیا گران و ترسناک تمام شود. در شرایطی که تنها چهار مسابقه تدارکاتی با دو تیم قزاقستان و کراواسی برنامه‌ریزی شده است که فدراسیون فوتبال فرانسه اصلی‌ترین حریف ایران در مرحله گروهی جام جهانی چند جدال بزرگ را تا پیش از آوردگاه بزرگ برای تیم ملی فوتسال خروس‌ها تدارک دیده است که رویارویی با اسپانیا و آرژانتین در تقویم آن‌ها چشم‌نوازی می‌کند. در سوی دیگر تیم ملی گواتمالا به رغم رویارویی با حریفان معمولی و حضور در تورنمنت چهارجانبه به مصاف تیم‌های آسیایی خواهد رفت که نشان می‌دهد آن‌ها روی تقابل با ایران حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. تیم ملی ونزوئلا قدرت نوظهور فوتسال آمریکای جنوبی پس از انجام چند بازی دوستانه مهم در آینده به مصاف تیم ملی مراکش از مدعیان اصلی قهرمانی جهان می‌رود. همه این‌ها یعنی ناقوس های خطر برای شمسایی و تیمش به صدا در آمده است.

2052491

تیم ملی فرانسه زیر نظر رافائل رینود به شکوفایی رسیده و این مربی در سالیان گذشته به ترتیب از رده‌های پایه بازیکنانش که حالا قامت ستاره‌ها را به خود گرفته‌اند، کشف کرده و با آن‌ها برای نخستین بار جواز راهیابی به جام جهانی را بدست آورده است.

فرانسه پس از برتری مقابل برزیل در دوئل دوستانه که چشم‌ها را خیره کرد، در ماه‌ آینده رویارویی جذاب و تماشایی را مقابل اسپانیا و آرژانتین خواهد داشت و همچنین ازبکستان میزبان جام جهانی دیگر حریف آن‌ها محسوب می‌شود. خروس‌ها پس از تسلط در فوتبال و هندبال به سرعت در مسیر پیشرفت در رشته فوتسال قرار گرفته‌اند و همانند مراکش که در سالیان گذشته به هیچ عنوان جدی گرفته نمی‌شد، قدرتمند می‌شوند.

مهم‌ترین دیدارهای دوستانه تیم ملی فوتسال فرانسه تا پیش از جام جهانی 2024

فرانسه _ ازبکستان 
فرانسه _ اسپانیا 
فرانسه _ کاستاریکا 
فرانسه _ آرژانتین

علاوه بر توسعه فوتسال ملی، باشگاه‌های فرانسه نیز به صورت حرفه‌ای دنبال می‌شود و تیم‌ها شروع به سازماندهی بهتر و حرفه‌ای‌گری کرده‌اند. علاوه بر دسته اول و دوم، فرانسه دارای یک سیستم لیگ سطح پایین بسیار متنوع است و فوتسال در مدارس متوسطه و در سطح دانشگاه بسیار محبوب شده.

2052492

مامادو توره فوق ستاره فرانسوی‌ها در تیم بارسلونا توپ می‌زند و فصل گذشته شش بار برای آبی‌اناری‌ها در لالیگا (لیگا ناسیونال) موفق به گلزنی شد و با توجه به جوانی‌اش (22 سالگی) در آینده‌ای نه چندان دور به یکی از ستاره‌های تراز اول دنیا بدل می‌شود.

سهیل موحدین دیگر ستاره آن‌ها که در پست راس (مهاجم) به میدان می‌رود، ماه گذشته در انتقالی از تیم فرانسوی به جیمی کارتاخنا اسپانیا پیوست و از فصل آینده در لالیگا حضور خواهد داشت. همچنین امین مجید یکی دیگر از مهره‌های کلیدی رفائل در جام جهانی به تازگی از تیم کارتاخنا جدا شده است و سابقه حضور در لالیگا را دارد.

فرانسه در رنکینگ جهانی فیفا در جایگاه دهم قرار گرفته است و صعود خیره کننده‌ای در رده‌بندی داشته و نشان می‌دهد حریفی بزرگ برای تیم ملی فوتسال خواهند بود.

نظر شما