شناسهٔ خبر: 67614351 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

قیمت سنگ آهن تغییر نمی‌کند

بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس پیش بینی قیمت سنگ آهن خود را برای نیمه دوم سال ۲۰۲۴ تغییر نداده است. تحلیلگران این بانک همچنان انتظار دارند که قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد تا پایان سال جاری حدود ۱۰۰ دلار در هر تن باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از ایراسین، بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس پیش بینی قیمت سنگ آهن خود را برای نیمه دوم سال ۲۰۲۴ تغییر نداده است. تحلیلگران این بانک همچنان انتظار دارند که قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد تا پایان سال جاری حدود ۱۰۰ دلار در هر تن باشد.

در مورد زغال سنگ متالورژی، گلدمن پیش بینی می‌کند که بازار به طور کلی تا سال ۲۰۲۶ متعادل خواهد شد. رشد تقاضا در هند با بهبود متوسط عرضه در استرالیا جبران خواهد شد. در عین حال، تحلیلگران انتظار دارند از سال ۲۰۲۷ کمبود این ماده اولیه نیز مشاهده شود که ناشی از سرمایه گذاری ناکافی در ذخایر جدید زغال سنگ در استرالیا و کانادا خواهد بود.

بر اساس گزارش فولاد ایران، مؤسسه اعتبار سنجی فیچ نیز چشم انداز خود را برای قیمت سنگ آهن طی دو سال آینده بدون تغییر نسبت به ماه مارس حفظ کرده و انتظار دارد مانند قبل، قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۲۴ به ۱۰۵ دلار در هر تن، در سال ۲۰۲۵ به ۹۰ دلار در هر تن و در سال ۲۰۲۶ به ۸۵ دلار در هر تن برسد. قابل ذکر است قیمت سنگ آهن در ماه ژوئن ۷ تا ۱۰ دلار در هر تن کاهش یافت.

 

 

نظر شما