شناسهٔ خبر: 67614298 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

تاکید طالبان بر تامین امنیت شیعیان در ایام محرم

معاون سیاسی نخست‌وزیر دولت طالبان در دیدار با علمای شیعه با بیان این که همه مسلمانان در حکومت اسلامی، حق یکسان دارند، بر تلاش برای تامین امنیت امنیت شیعیان در ماه محرم تاکید کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، معاون سیاسی نخست‌وزیر دولت طالبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس از دیدار با شماری از علما و بزرگان قوم شیعه در قصر سپیدار کابل خبر داد.

بزرگان و علمای شیعه در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های طالبان برای برقراری امنیت در افغانستان گفتند که کارهایشان در ادارات مختلف انجام می‌شود.
 
شیعیان حاضر در این جلسه در مورد برگزاری بهتر مراسم عاشورا و تأمین امنیت آن صحبت کردند و پیشنهادات خود را با عبدالکبیر در میان گذاشتند.
 
معاون سیاسی نخست‌وزیر دولت طالبان هم در این دیدار گفت: تمام افغان‌ها در نظام اسلامی حق یکسان دارند.
 
محمد عبدالکبیر در ادامه خاطرنشان کرد: ادارات امنیتی برای تأمین امنیت مراسم عاشورا دست به کار شده‌ و جای نگرانی وجود ندارد.
 
وی در پایان اطمینان داد درباره پیشنهادات مطرح شده مشورت خواهد کرد.

صبح امروز سه شنبه، ۱۹ تیرماه شماری از ساکنان غرب کابل از برچیدن پرچم‌های عزاداری امام حسین(ع) و دیگر نمادهای عاشورایی که در شهر نصب شده بود توسط نیروهای امنیتی خبر دادند.

در همین حال؛ حجت‌الاسلام عبدالله افضلی، سخنگوی شورای عالی تنظیم امور دینی افغانستان در مورد این اقدام نیروهای طالبان گفت که یک هیئت از سوی این شورا برای رفع این مشکل تعیین شده و مذاکرات با مقامات طالبان به خاطر رفع محدودیت‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/
 

نظر شما