شناسهٔ خبر: 67614283 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

صدور حکم بازداشت دانشمند علوم سیاسی فرانسوی به دلیل حمایت از غزه

صدور حکم بازداشت فرانسوا بورگات، دانشمند علوم سیاسی فرانسوی به دلیل پستش در مورد غزه واکنش‌هایی را در پی داشت.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، صدور بازداشت فرانسوا بورگات، دانشمند علوم سیاسی فرانسه که به دلیل فعالیت‌های خود در زمینه احساسات ضداسلامی و ضدعرب شناخته شده است، به دلیل پستی که در مورد غزه در حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرد، انتقادهایی را برانگیخت.
 
او به دلیل پستی که در دوم ژانویه در شبکه‌های اجتماعی درباره حملات اسرائیل در غزه منتشر کرد، هدف یک سازمان یهودی قرار گرفت.
 
دستور بازداشت بورگات کارشناس فرانسوی که صبح دیروز به اتهام «تبلیغات تروریستی» به اداره پلیس شهر «اکس آن پروانس» در جنوب فرانسه احضار شده بود، صادر شد.
 
رفیق چکات، بنیانگذار پلتفرم اسلام هراسی و وکیل بورگات، تصریح کرد که این یک رسوایی است که یک دانشگاهی در فرانسه به دلیل اظهارات سیاسی خود در مورد درگیری‌های خارجی از آزادی محروم شود.
 
چکات وکیل بورگات اظهار داشت که موکلش در جلسه رسیدگی به اتهامات، پاسخ‌های صادقانه، مفصل و با استناد به منابع داده است.
 
در حالی که بازداشت یک دانشگاهی به دلیل پستش در غزه واکنش‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت، بورگات نیز در پست خود در حساب X خود درباره احضار شدن برای بازجویی به جرم "تبلیغات تروریستی" گفت: فرانسه تا کی جرأت خواهد کرد که دروس «حقوق بشر» و «آزادی بیان» را به سایر نقاط کره زمین ارائه دهد؟
 
بورگات به دلیل فعالیت در زمینه‌های اسلام‌گرایی، اسلام ستیزی، جهان عرب و تروریسم، به عنوان نامی که مورد مشورت پارلمان و نهادهای رسمی قرار می‌گیرد، شهرت دارد.
 
حکم بازداشت بورگات که با شکایت سازمانی به نام سازمان یهودیان اروپا (OJE) صادر شده بود، دیروز حوالی ساعت 16:00 به وقت محلی لغو شد.
 

نظر شما